Jak reklamować sklep internetowy – 6 wskazówek

Najlepsze frazy kluczowe

Jak reklamować sklep internetowy – przed Tobą sześć najważniejszych wskazówek. To właściwie podstawy – bez tego nie ma co marzyć o powodzeniu, więc zobacz czy Twój sklep spełnia wszystkie 6 punktów. Czy nie warto bardziej się którymś zająć.

Zadbaj o dobrze zaprojektowana stronę

Osobiście do zakupu sklepu internetowego – zleceniu usługi projektowania podszedłbym jak do zakupu … samochodu. Istotna jest marka, prestiż itp. Jednak to co będzie po zakupie jest dla mnie równie ważne. Nie kupuje samochodu co roku. Kupuje go na co najmniej pięć lat. Podchodząc podobnie do zakupu sklepu – bo zakładam że napisanie go samemu nie ma dla mnie sensu – oczekuję w pakiecie wsparcia, serwisu, części itp.

Kupując samochód wyjątkowy na rynku (kiedyś taki kupiłem) cieszysz się wyjątkowym pojazdem. Przede wszystkim jest nie powtarzalny, wyjątkowy, wyróżniający się na tle itp. Radość kończy się natychmiast przy pierwszej awarii. Koszt serwisu – mało jest speców podejmujących się naprawy – czy też koszty związane z zakupem, często sprowadzaniem nie wiadomo skąd części powoduje ogromne koszty.

Podobnie ma się sprawa ze sklepem internetowym.

Przede wszystkim zakup sklepu od Freelancera to zakup czegoś wyjątkowego. Jednak problemy zaczynają się jak przychodzi do integracji sklepu z płatnościami, systemami wysyłki itp. Proste rzeczy w innych sklepach bywają tu bardzo problematyczne. Przede wszystkim często dodatkowo płatne.

Kupując samochód popularny, wróć … popularny sklep internetowy nie ma tego problemu. Masz grupy wsparcia, fora, gdzie ludzie wymieniają się doświadczeniami itp.

Decydując się na zakup sklepu internetowego – decydując się na konkretne rozwiązanie – tak jak z samochodem – poczytałbym najpierw co piszę o nim na forach, jakie są problemy, usterki itp.

Pamiętaj – sklep jest dla klienta – nie dla Ciebie.

Klient jest najważniejszy, jego potrzeby są na pierwszym miejscu. Jak nie będzie się czuł dobrze, jak nie będzie mógł znaleźć to czego szuka – nie kupi. Pójdzie do innego sklepu.

Technologia UX i UI w praktyce
Technologia UX i UI w praktyce

Wersja mobilna jest najważniejsza

Telefon komórkowy stał się ostatnio tak samo popularny jak nie tak dawno zegarek. Ma go prawie każdy. Owszem pewne towary lepiej oglądać na komputerze – dużym ekranie. Jednak większość sklepów obecnie przeszukiwanych jest na telefonie. Bo można to zrobić stojąc w korku, czekając w kolejce, czekając na dziecko kiedy skończy zajęcia. Jeżeli zastanawiasz się jak reklamować sklep internetowy – wersja mobilna Twojego sklepu jest najważniejsza.

Co to oznacza?

  • Szybkość ładowania się strony,
  • Zoptymalizowane obrazki,
  • Obrazki dobrze wyglądające na telefonie,
  • Uwypuklone interesujące szczegóły,
  • Czytelne informacje,
  • Wygodne – duże przyciski nawigacji,
  • Maksymalne ułatwienie dla kupujących,
  • Informacje w odpowiedniej ilości,

Czy bierzesz te wszystkie punkty pod uwagę?

Systemy opinii i ocen

Opinie i oceny są kolejnym argumentem za lub przeciw danemu zakupowi. Szczególnie cenne są konstruktywne opinie. Nie w stylu “jest OK” lub “może być”. Tylko takie gdzie wyraźnie widać co jest ok, a co nie koniecznie. Nie oszukujmy się nie ma produktów idealnych. zawsze są jakieś wady. Jeżeli pod danym produktem są same dobre opinie to … coś tu nie gra. Jak ktoś w opiniach pokazuje wady produktu to dla mnie jest też dobrze. Muszę podjąć decyzję czy ta wada jest dla mnie problemem tak wielkim, że nie zdecyduje się na zakup czy też nie.

Jak reklamować sklep internetowy – blog ekspercki

Przede wszystkim blog ekspercki pozwala na rozwinięcie naturalnego ruchu na Twojej stronie – sklepie internetowym. Pisałem o tym więcej w artykule na temat Content marketing: https://sukcesstudio.pl/content-marketing/

Zamieszczając artykuły eksperckie zyskujesz naturalny ruch w swoim sklepie, a także pokazujesz potencjalnym klientom, że znasz się na tym co sprzedajesz. Pokazujesz, że masz kompetencje. Przedstawiasz siebie w roli eksperta w danej dziedzinie. To budowa zaufania klienta do Ciebie.

Whitepress – artykuł ekspercki

Klika rad ze strony https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/3/artykul-ekspercki

  1. Artykuł ekspercki, podobnie jak artykuł sponsorowany, powinien w ciekawy i kreatywny sposób prezentować dany temat. Mimo że pisany jest przez profesjonalistę w danej dziedzinie, nie jest pracą naukową. Dlatego warto poruszać w nim kwestie, które mogą zainteresować także laika. Umiarkowana ilość anegdot, błyskotliwych uwag i humoru przyciągnie tych, dla których temat wydaje się mało interesujący. Nawet Ci, którzy orientują się w danej branży, chętniej przeczytają błyskotliwy tekst niż kilka kartek suchej teorii. Taki artykuł będzie dla nich miłym dodatkiem do porannej kawy.
  2. Mimo, że tekst powinien być w pełni profesjonalny i specjalistyczny, nie powinien epatować zbyt fachowym językiem. Warto pamiętać że na portalach branżowych porad i informacji szukają także osoby początkujące, a zbyt trudne słownictwo uniemożliwi im zrozumienie artykułu.
  3. Autor tekstu musi znaleźć złoty środek. Z jednej strony powinien tłumaczyć pewne kwestie, przedstawiać je w czytelny sposób, z drugiej strony nie może on dopuścić do tego, by czytelnik poczuł się jak dziecko, któremu tłumaczy się oczywiste rzeczy.
  4. W tekście nie powinno się cytować teorii i definicji, które można znaleźć w każdej książce poświęconej danej dziedzinie. Oczywiście można przytoczyć opinię innego autora, ale warto bazować na przykładach z życia, własnych analizach, przemyśleniach. Ważne jest, aby zaprezentować swoje rozwiązania problemów i przedstawić osobiste wnioski.
  5. Autor powinien wejść w rolę nauczyciela. Aby uczeń zrozumiał trudniejsze kwestie,  należy wytłumaczyć je w jasny sposób, a nie popisywać się swoją wiedzą. Czasem tabela, wykres czy schemat zastępuje tysiąc słów, dlatego warto korzystać z elementów graficznych.
  6. W razie wątpliwości lepiej pominąć słówka i zwroty branżowe, które podłapało się w przypadkowej rozmowie. Łatwo popełnić gafę, a jeśli występuje się w roli eksperta, błędy są niewybaczalne.
Jak reklamować sklep internetowy
Jak reklamować sklep internetowy

Jak często powinien pokazywać się wpis na blogu? moim zdaniem jeden wpis w tygodniu to niezbędne minimum. Zobacz jednak jak często w sklepach artykuły napisane mają date sprzed kilku lat – to najczęściej data otwarcia sklepu.

Remarketing

Remarketing – rodzaj kampanii prowadzonej m.in. w ramach programu reklamowego Google Ads. Kampanie tego rodzaju wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu. Wikipedia

Sklep internetowy to nie tylko wyszukiwanie towarów i sprzedaż jak w tradycyjnym sklepie. To także powinna być spora ilość analiz tego co klient robi w sklepie. Poszukiwania i zdobywania bezcennych informacji co jest dobre dla sklepu, a co nie. Czasem błahy zapis, zbyt lakoniczna informacja 0dstrasza klientów od zakupu.

Na tej podstawie budowany jest marketing sklepu, a także re marketing.

Konta w social mediach

O tym, że konta w social mediach są ważne nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak często zapominany, że media społecznościowe to nie słup ogłoszeniowy tylko miejsce do budowania społeczności. To wymaga kontaktów, nawiązywania relacji. W jaki sposób to robić – to temat na nie jeden artykuł. Jednak jakże często można zobaczyć profile porzucone, brak odpowiedzi na kontakt poprzez media, czy też publikacje raz od wielkiego dzwonu. Tak doskonale wiem, że to wymaga czasu, jednak to miejsca gdzie są Twoi klienci. Chcesz sprzedawać – miej z nimi kontakt.

Jak reklamować sklep internetowy
Jak reklamować sklep internetowy

Jak reklamować sklep internetowy

Sześć elementów które omówiłem w tym artykule to taki trzon reklamowania sklepu internetowego. Takie podstawy. Trudno oczekiwać rozwoju sklepu jak nie ma do tego tych właśnie podstaw. Wiem, że znajdzie się sporo oponentów którzy powiedzą, że jak tego czy tamtego nie robię, a jednak sprzedaje. Tylko czy tak na prawdę jeżeli to czy tamto było jednak zrobione nie sprzedawałbyś więcej?

To pytanie na które musi sobie sam odpowiedzieć każdy właściciel sklepu.