Często bywa tak: mam stronę/sklep – nie mam klientów – co robię źle? W tym wypadku potrzebny jest audyt strony / sklepu, mediów społecznościowych, oraz szeroko pojętego odbioru strony przez internet. Na podstawie audytu trzeba sprawdzić czy rzeczywiście wszystko jest tak jak trzeba.
Co najczęściej jest – nie tak?
Najczęstsze są błędy dotyczące strony / sklepu i ich promocji w sieci i nie mam tu na myśli ruchu płatnego który może być tylko złudzeniem.
Pamiętaj:
Twoja strona / sklep nie jest dla Ciebie by podbudować Twoje ego.
Powinna być dla potencjalnych klientów.
Będzie nią wtedy jak będzie przynosić rozwiązanie ich problemów.
Czy wiesz do kogo trafiasz z komunikatami?
Czy masz ustalona Buyer Personę?
Jeżeli nie to kierujesz swoje komunikaty do wszystkich i … tak naprawdę do nikogo.
Jak wygląda twój proces obsługi klienta …
i najważniejsze … jak wygląda Twój proces obsługi reklamacji – bo po tym właśnie poznajemy ile warta jest firma – więcej przeczytaj na ten temat tutaj: https://sukcesstudio.pl/reklamacje-to-dar-od-losu/
Sam sklep z towarami i super promocjami często już nie wystarczy.
Obecnie najważniejszy na stronie jest Content (kontent) , czyli treść – to po prostu zawartość merytoryczna strony – wszystkie teksty i zdjęcia, grafiki które zawiera cała witryna.
Im strona jest bardziej merytoryczna tym lepiej.
Bardzo istotne jest odpowiednie pisanie tekstów na stronę. Trochę wspomniałem o tym w artykule na stronie: https://remixpw.com/elementor-czyli-jak-robic-dobre-wpisy-na-strone-bloga/
Optymalizacja strony / sklepu
Najbardziej popularne błędy to te wynikające z budowy strony internetowej / sklepu internetowego:
- strona nie jest responsywna (inna wersja strony na komputer, tablet i komórkę)
- brak zabezpieczenia strony protokołem SSL (symbol zielonej kłódki na pasku adresu)
- brak zdefiniowanych słów kluczowych
- opis meta strony nie zawiera słów kluczowych
- brak atrybutów alt dla obrazków
- brak opisów meta dla obrazków
- nie właściwe opisy towaru – brak słów kluczowych i opisów meta
- brak optymalizacji strony pod SEO
- strona nie jest „przyjazna” w użytkowaniu
- brak jasnej informacji kto się kryje za stroną – ludzie wolą kupować od człowieka a nie od nie wiadomo kogo
- nie ma podstawowych informacji typu kontakt
- brak kilku kanałów kontaktowych
Promocja strony / sklepu w sieci
Wsparciem dla strony / sklepu są przede wszystkim media społecznościowe. W związku z powyższym ważne jest by zaistnieć również tam. Obecnie najpopularniejsze media to:
- Facebook – treści tekstowe, obrazki, filmy
- Instagram – obrazki i filmy
- YouTube – filmy
- Twitter – treści tekstowe, obrazki, filmy – w wypadku Polski raczej poważniejsi odbiorcy
- Linkedin – treści tekstowe, obrazki, filmy – specyficzni odbiorcy
- Pinterset – Obrazki, Gify (krótkie filmiki)
- TikTok – Filmiki – odbiorcy młodzież, dzieci
Przede wszystkim ta powyższa lista bardzo się zmiana – co roku wchodzą nowe media na których warto być od początku. Powyżej wymienione media mają swoją specyfikę. Często w inny sposób należy też przygotowywać na nie content. Wnioski z tego wynikające są następujące: to bardzo ważne by dostosowywać treść pod dane medium. Wiem wygląda to na pracochłonne i takie jest, ale docelowo przynosi świetne rezultaty.
Dlaczego nie mam klientów?
Po tym jak strona jest zoptymalizowana, a dalej klientów brak trzeba sobie zadać pytanie czy wejście 1000 osób na stronie generuje przynajmniej 10 zamówień? To raptem 1%, ale wiem doskonale, że są takie sklepy internetowe które tak mają. W tym wypadku warto zrobić dogłębną analizę ruchu na stronie. Co dokładnie klienci oglądają, co robią, dlaczego rezygnują z zakupu. Czasem drobna rzecz o tym decyduje.
Pięć słów podstawowych przyciągających jak magnes klientów do zakupu to odpowiedź czy sprzedawany produkt:
- Minimum formalności
- Zagwarantuje
- Zaoszczędzi
- Zyska
- Ułatwi
Czy na powyższe odpowiada Twoja oferta?
Darmowe konsultacje
Możesz skorzystać z darmowej konsultacji którą oferuję.
Jeżeli interesuje Ciebie taka rozmowa, postaraj się zebrać jak najwięcej szczegółów na temat który chcesz poruszyć, a następnie zapraszam Cię do przejścia na stronę darmowych konsultacji klikając na przycisk poniżej:
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej – zapraszam zapisz się na mój newsletter:
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM
You must be logged in to post a comment.