Często bywa tak: mam stronę/sklep – nie mam klientów – co robię źle? W tym wypadku potrzebny jest audyt strony / sklepu, mediów społecznościowych, oraz szeroko pojętego odbioru strony przez internet. Na podstawie audytu trzeba sprawdzić czy rzeczywiście wszystko jest tak jak trzeba.

Co najczęściej jest – nie tak?

Najczęstsze są błędy dotyczące strony / sklepu i ich promocji w sieci i nie mam tu na myśli ruchu płatnego który może być tylko złudzeniem.

Pamiętaj:

Twoja strona / sklep nie jest dla Ciebie by podbudować Twoje ego.

Powinna być dla potencjalnych klientów.

Będzie nią wtedy jak będzie przynosić rozwiązanie ich problemów.

Czy wiesz do kogo trafiasz z komunikatami?

Czy masz ustalona Buyer Personę?

Jeżeli nie to kierujesz swoje komunikaty do wszystkich i … tak naprawdę do nikogo.

Jak wygląda twój proces obsługi klienta …

i najważniejsze … jak wygląda Twój proces obsługi reklamacji – bo po tym właśnie poznajemy ile warta jest firma – więcej przeczytaj na ten temat tutaj: https://sukcesstudio.pl/reklamacje-to-dar-od-losu/

Sam sklep z towarami i super promocjami często już nie wystarczy.

Obecnie najważniejszy na stronie jest Content (kontent) , czyli treść – to po prostu zawartość merytoryczna strony – wszystkie teksty i zdjęcia, grafiki które zawiera cała witryna.

Im strona jest bardziej merytoryczna tym lepiej.

Bardzo istotne jest odpowiednie pisanie tekstów na stronę. Trochę wspomniałem o tym w artykule na stronie: https://remixpw.com/elementor-czyli-jak-robic-dobre-wpisy-na-strone-bloga/

Content (kontent) , czyli treść, to po prostu zawartość merytoryczna strony.
Content (kontent) , czyli treść, to po prostu zawartość merytoryczna strony.

Optymalizacja strony / sklepu

Najbardziej popularne błędy to te wynikające z budowy strony internetowej / sklepu internetowego:

  • strona nie jest responsywna (inna wersja strony na komputer, tablet i komórkę)
  • brak zabezpieczenia strony protokołem SSL (symbol zielonej kłódki na pasku adresu)
  • brak zdefiniowanych słów kluczowych
  • opis meta strony nie zawiera słów kluczowych
  • brak atrybutów alt dla obrazków
  • brak opisów meta dla obrazków
  • nie właściwe opisy towaru – brak słów kluczowych i opisów meta
  • brak optymalizacji strony pod SEO
  • strona nie jest „przyjazna” w użytkowaniu
  • brak jasnej informacji kto się kryje za stroną – ludzie wolą kupować od człowieka a nie od nie wiadomo kogo
  • nie ma podstawowych informacji typu kontakt
  • brak kilku kanałów kontaktowych
Dlaczego nie mam klientów?
Dlaczego nie mam klientów?

Promocja strony / sklepu w sieci

Wsparciem dla strony / sklepu są przede wszystkim media społecznościowe. W związku z powyższym ważne jest by zaistnieć również tam. Obecnie najpopularniejsze media to:

  • Facebook – treści tekstowe, obrazki, filmy
  • Instagram – obrazki i filmy
  • YouTube – filmy
  • Twitter – treści tekstowe, obrazki, filmy – w wypadku Polski raczej poważniejsi odbiorcy
  • Linkedin – treści tekstowe, obrazki, filmy – specyficzni odbiorcy
  • Pinterset – Obrazki, Gify (krótkie filmiki)
  • TikTok – Filmiki – odbiorcy młodzież, dzieci

Przede wszystkim ta powyższa lista bardzo się zmiana – co roku wchodzą nowe media na których warto być od początku. Powyżej wymienione media mają swoją specyfikę. Często w inny sposób należy też przygotowywać na nie content. Wnioski z tego wynikające są następujące: to bardzo ważne by dostosowywać treść pod dane medium. Wiem wygląda to na pracochłonne i takie jest, ale docelowo przynosi świetne rezultaty.

Social media - wsparcie w sprzedaży
Social media – wsparcie w sprzedaży

Dlaczego nie mam klientów?

Po tym jak strona jest zoptymalizowana, a dalej klientów brak trzeba sobie zadać pytanie czy wejście 1000 osób na stronie generuje przynajmniej 10 zamówień? To raptem 1%, ale wiem doskonale, że są takie sklepy internetowe które tak mają. W tym wypadku warto zrobić dogłębną analizę ruchu na stronie. Co dokładnie klienci oglądają, co robią, dlaczego rezygnują z zakupu. Czasem drobna rzecz o tym decyduje.

Pięć słów podstawowych przyciągających jak magnes klientów do zakupu to odpowiedź czy sprzedawany produkt:

  • Minimum formalności
  • Zagwarantuje
  • Zaoszczędzi
  • Zyska
  • Ułatwi

Czy na powyższe odpowiada Twoja oferta?

Zdobywaj klientów, a nie oglądaczy - klikaczy
Zdobywaj klientów, a nie oglądaczy – klikaczy

Darmowe konsultacje

Możesz skorzystać z darmowej konsultacji którą oferuję.

Jeżeli interesuje Ciebie taka rozmowa, postaraj się zebrać jak najwięcej szczegółów na temat który chcesz poruszyć, a następnie zapraszam Cię do przejścia na stronę darmowych konsultacji klikając na przycisk poniżej:

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej – zapraszam zapisz się na mój newsletter:

Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM

[newsletter_form]