Portal społecznościowy Albicla 7 grzechów czy 7 cnót

Już wystartował portal społecznościowy Albicla jednak już na starcie twórcy popełnili 7 grzechów głównych. Dlaczego jednak przy powstaniu takiego portalu nie skorzystali z innej nauki? Tej która obejmuje 7 cnót.

UWAGA

Artykuł jest moim autorskim tekstem – nie jestem przez nikogo namówiony do jego napisania, ani do tego jaki ma być jego kształt. Opisuje pewne zjawisko marketingowe i informatyczne. Tekst nie ma na celu obrażania kogokolwiek, ma na celu jedynie analizę informatyczną i marketingową – tym czym zajmuje się ta strona. Wszystkie opinie są moimi opiniami, opartymi na ogólnodostępnej wiedzy, moich własnych doświadczeniach i przemyśleniach.

W internecie zaroiło się już od artykułów na ten temat. Jednak nie sztuką opisywać jest tylko co jest źle. Jeżeli już stosujemy krytykę niech będzie konstruktywna. Co z tego że ktoś napisze w moim komentarzu, że np: jestem idiotą, skoro sam nie potrafi udowodnić w dalszej części komentarza, udowadniając swoją tezę, że sam nim nie jest?

Student poszedł do profesora i zdaje..
Że nic nie umiał i profesor nie wiedział jaka ocenę mu dać, bo niższej już nie było to wpisał studentowi do indexu „Osioł”, student tak się patrzy i mówi:

– No dobrze panie profesorze, podpis już jest a gdzie ocena?

– Przecież wpisałem Panu

– Oceny nie ma – tylko się Pan podpisał

Dlatego rozumiem – prawdziwa cnota krytyki się nie boi, jednak niech będzie to konstruktywna krytyka, a nie tylko obrzucanie błotem.

Portal społecznościowy Albicla w wyszukiwaniach Google
Portal społecznościowy Albicla w wyszukiwaniach Google

Sztuką jest napisać to co zrobić by było dobrze. Pokazać co poprawić, lub napisać jak to zrobić by zwiększyć szanse takiego projektu na jego powodzenie. Tym drugim chce właśnie zająć się w drugiej części artykułu.

Zanim jednak przejdę do 7 grzechów i 7 cnót postawie fundamentalne pytanie:

Czy jest potrzebny polski portal społecznościowy Albicla?

Tak. Osobiście uważam, że jak najbardziej. Czego jednak bym oczekiwał po takim portalu?

  1. Wolności słowa – to tak jak kabarety za czasów komunistycznych – były takim wentylem bezpieczeństwa. Gdzie można było sporo oficjalnie powiedzieć, ale że nazywało się to kabaret teoretycznie nikt nie powinien brać tego na poważnie.
  2. Wolność poglądów.
  3. Moderacji jedynie co do wulgaryzmów i zamieszczania materiałów szkodliwych społecznie. Generalnie bez treści które można zakwalifikować jako 18+ ale TYLKO tyle z ograniczeń.
  4. Jeżeli jest to portal narodowy – a nie jest – o czym świadczy brak chociażby końcówki PL w nazwie strony – wspólnej troski o dobro ojczyzny.

Po tym jak daleko posuwają się światowe marki do bardzo dobra inicjatywa. Jakie niesie zagrożenia dominacja światowych gigantów można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/PbqLcEsm1qE w programie Tomasza Wróblewskiego pod tytułem: Jak facebook amazon monopolizują dane osobowe. Giganty technologiczne i nowy porządek świata.WWR#112

Możesz to samo obejrzeć tutaj na tej stronie:

Przedstawiona przez Tomasza Wróblewskiego informacja utwierdza mnie w przekonaniu że nowy portal jest potrzebny. Pytanie tylko: jaki? Na jakich zasadach? Pod czyja kontrolą?

7 grzechów głównych nowego portalu społecznościowego

Za powstaniem portalu przemawiało to co się działo w ostatnim czasie z największymi graczami na rynku czyli firmami Facebook, oraz Twitter. Twórcom zależało bardzo na pośpiechu, więc niestety popełnili sporo błędów. Jednak nie jest moim celem dokładne opisywanie błędów i pastwienie się na tym projekcie. Moim celem jest pokazanie głównych błędów, ale także głównych czynników jakie należało brać pod uwagę.

siedem grzechów 2019 Źródło grafiki: https://www.wiatrak.nl/13960/siedem-grzechow-glownych-zawsze-aktualne
Źródło grafiki: https://www.wiatrak.nl/13960/siedem-grzechow-glownych-zawsze-aktualne

Nie jest sztuką znać nauczanie Boże, wszystko co dostajemy z najważniejszej księgi świata czyli Biblii. Ważne jest by to znać i przede wszystkim stosować w codziennym życiu.

Pycha

„Pycha kroczy przed upadkiem” – jak mówi stare dobre powiedzenie. W tym wypadku bardzo ważne jest to, że właśnie pokory wielkiej trzeba by walczyć z największymi tego świata. Nawet Dawid pokonał Goliata, a to pokazuje, że można to zrobić. Tylko David był w czymś bardzo dobry. Ćwiczył, pracował nad tym. Wiedział dzięki temu, że jest w stanie osiągnąć sukces. Na pewno nie był pełen pychy – wiedział, że jego przeciwnik jest dużo silniejszy – więc trzeba sposobu by z nim wygrać.

Tego brakuje przy powstaniu opisywanego portalu społecznościowego. O tym często zapominamy. Gdy chcemy osiągnąć sukces często trzeba użyć fortelu. Sposobu. Czegoś nie standardowego. To też droga do sukcesu. Jednak nie konfrontacyjna. Ale jednak skuteczna.

A wiecie, dlaczego sytuacja się nie zmieni? Wyjaśnił to sam współtwórca serwisu, Tomasz Sakiewicz:

Tak jak wspominałem nie wszystkie funkcjonalności są od razu gotowe, bo chcieliśmy uruchomić portal w ostatniej godzinie rządów lidera wolnego świata. Od nas teraz zależy czy ten świat będzie dalej wolny, szczególnie w internecie. Tak jak się spodziewaliśmy przeżywamy niebywały atak hakerów i trolli internetowych. Próbują nam przeszkadzać, jak się da, ale to świadczy też o naszej sile. Jednego im się nie udało: nie mogli nas przemilczeć. Problemy będą, bo od czego są wrogowie… 

Przy takim podejściu pozostaje nam rekomendować niepozostawianie w bazach serwisu żadnych waszych istotnych danych.

Źródło: https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-ponownie-moglismy-poznac-haslo-do-bazy-serwisu-albicla-com/

Chciwość

Chciwość nie popłaca. To, że chcesz coś kosztem innych kończy się fatalnie.

NIE MA NICZEGO ZA DARMO.

Ktoś kto twierdzi inaczej: kłamie.

No, ale przecież portal społecznościowy Albicla jest bezpłatny.

Naprawdę?

ZAWSZE płacisz. Jeżeli nie bezpośrednio pieniędzmi to płacisz czasem lub swoimi danymi. Czyli jakby nie patrzeć PŁACISZ ZAWSZE.

Chcesz zarabiać? OK. Ale też coś za to musisz oferować.

Co to ma do polskiego portalu społecznościowego? Zobacz od strony marketingowej i sprzedażowej:

Chcesz zarabiać (już wspomniałem że Twoim zyskiem jest czas ludzi ich uwaga lub zaangażowanie, oraz dane osobowe) to coś za to dawaj.

Ta zasada dotyczy wszystkich stron internetowych, sklepów i portali.

Tu nie ma miejsca na:

  • Jakoś to będzie.
  • Będzie kiedyś.
  • Mamy w planach to poprawić.

W planach to powinno być, że tak ma nie być.

Miejsce gdzie są dane osobowe szczególnie będzie narażone na ataki i próby ich pozyskania. Są określone standardy i przepisy które to opisują. I tutaj nie ma zmiłuj.

Jesteś chciwy? Nic nie dajesz? Nic nie dostajesz. Proste prawda?

Nieczystość

W tym wypadku nieczystość intencji. Tak, nie ma konkretnych założeń. Deklaracji. Tego bym oczekiwał. Nie może być to portal tworzony na zasadzie jakoś to będzie. Lub będzie dobrze.

Łakomstwo

Łakomstwo to nie tylko to w znaczeniu chrześcijańskim. To także – w moim rozumieniu – próba pochłaniania czegoś za dużo. Nie mam tu na myśli pokarmu. Tylko w tym wypadku kolejne podboje na nieznanym terenie. Jeżeli się na czymś nie znasz – zatrudnij takich co się znają. Jednak jeżeli połączymy to ignorancją mamy mieszankę wybuchową.

Zazdrość

Często się mówi, że zazdrość w łagodnej formie jest budująca. Pozwala na stworzenie czegoś nowego. Akurat w tym wypadku uznałbym to za plus. Jeżeli zazdroszczę sąsiadowi samochodu to moja zazdrość w dobrej postaci zmotywuje mnie do pracy nad tym bym i ja miał taki samochód, a nawet może lepszy.

W złym znaczeniu spowoduje to, że będę życzył źle sąsiadowi, albo w ekstremalnej formie sam zniszczę mu ten samochód.

Media społecznościowe - standard wschodni
Media społecznościowe – standard wschodni

Gniew

Nowy serwis powstał na bazie gniewu. Jednak był to gniew destrukcyjny, nie budujący. Na zasadzie tobie się powodzi, jeździsz dobrym samochodem, to chociaż spuszczę Ci powerze z kół. Nie zrobię czegoś by niedługo zacząć jeździć lepszym samochodem.

Jak najbardziej jestem za tym by gniew połączyć z zawziętością dobrze rozumianą. Z dyscypliną.

Od dzisiaj startujemy z nowym serwisem, ale będzie on z dnia na dzień coraz lepszy. Nie mam z kim tego robić – poszukam takich co to zrobią.

Jeżeli nie mam pieniędzy na taki projekt – to je zdobędę.

Wyładuj swój gniew na pracę. By była lepsza. By dała oczekiwane rezultaty.

Lenistwo lub znużenie duchowe

Lenistwo to w tym wypadku chyba główny grzech. Jak inaczej nie określić tego, że startuje ktoś projekt który nie jest dopracowany? Może w sumie pychą, ale lenistwo też tu ma swoje zasługi. Nawet chociażby coś takiego, że może najpierw zobaczyć dokładnie jak to robią inni. Jaka jest nasza konkurencja? Co oferują. Może sonda wśród potencjalnych klientów czego oczekują od portalu. Co by chcieli by było?

Portal społecznościowy Albicja - formularz rejestracji.
Portal społecznościowy Albicja – formularz rejestracji.

2021.01.21 20:26  jajok  

„A co na to twórca portalu? Tomasz Sakiewicz jest świadom, że Albicla ma pewne ułomności. „Nie wszystkie funkcjonalności są od razu gotowe, bo chcieliśmy uruchomić portal w ostatniej godzinie rządów lidera wolnego świata.” – wyjaśniał.

Jego postawa raczej nie napawa optymizmem wobec powstałych problemów.

„Przeżywamy niebywały atak hakerów i trolli internetowych. Próbują nam przeszkadzać, jak się da, ale to świadczy też o naszej sile. Jednego im się nie udało: nie mogli nas przemilczeć. Problemy będą, bo od czego są wrogowie…” – dodał.”

IGNORANCJA TO SILA!!!!

7 cnót niezbędnych by powstał dobry portal

Media społecznościowe – standard wschodniWiększość portali, stron internetowych obecnie zajmuję się tym jak powstawał portal społecznościowy Albicla, co było i jest źle zrobione. Jednak najlepsza jest krytyka konstruktywna, bo ona ma wartość wielką dla twórcy która (jeżeli weźmie pod uwagę wytykane błędy), pozwoli mu stworzyć lepsze dzieło. Poprawić usterki. Do takiej krytyki starałem się odnieść powyżej.

Przede wszystkim warto powiedzieć co można było zrobić lepiej.

Moje przemyślenia w tej sprawie naprowadziły mnie na coś co rzadko jest wspominane. O ile często mówi się o grzechach, bardzo rzadko wspomina się o rzeczach dobrych, czyli cnotach. Uważam że w wypadku powstawania strony internetowej, sklepu, czy tez portalu jako wzór powinny posłużyć nam najważniejsze kierunki.

Czyli po prostu 7 cnót.

Oto właśnie siedem cnót związanych z powstaniem nowego projektu:

Pokora

Przede wszystkim do projektów należy podejść z pokorą. Jeżeli zaczynasz coś na czym się nie znasz na poziomie eksperckim drogi są dwie:

  • Zdobywasz wiedzę, uczysz się, uzupełniasz wiedzę posiadaną
  • Zatrudniasz kogoś kto tą wiedze posiada.

Im większe przedsięwzięcie, tym lepszych fachowców potrzebujesz. Im silniejszych masz wrogów / konkurentów – tym lepiej trzeba się przygotować.

Co to ma do portalu społecznościowego Albicla?

Jeżeli Polska to 38 milionowy naród to na początek przyjąłbym, że przynajmniej połowa może wejść na raz na stronę.

Dlaczego nie 38 mln? Dlatego że nie wszyscy korzystają z internetu.

Dlaczego połowa, a nie 1/10? Dlatego, że mamy też dużą społeczność za granicą – nie mam na myśli tylko Polonii, ale też innych, po drugie portal chyba nie miał być tylko przeznaczony dla Polaków?

Zabezpieczenia powinny być na początek na co najmniej najwyższym światowym poziomie. Kilka lub kilkanaście serwerowni stale replikujących na całym świecie odpowiednio zabezpieczonych. Gwarantujących obsługę na najwyższym poziomie.

To kosztuje.

To wręcz bardzo dużo kosztuje.

Hojność

Chcesz coś zyskać musisz coś dać. To zasada istotna dla wszystkich stron, sklepów, portali społecznościowych.

Tworząc taki portal jak Albicla trzeba mieć pomysł na to – w czym będzie bardziej atrakcyjny od innych? To, że będzie Polski to za mało. Nawet to że będzie robił to samo co Facebook czy Twitter to też za mało.

Co powinno go wyróżniać?

Sorry taka wiedza kosztuje.

Takie pomysły są warte miliony. Ale dzięki nim zarabia się też miliony.

Chcesz zarabiać – daj coś w zamian.

portal społecznościowy Albicla - czekam na tego maila
portal społecznościowy Albicla – czekam na tego maila

Czystość

W tym wypadku brak mi czystości intencji. Czy mamy jakąś jasna deklarację:

  • Co to ma być?
  • Do czego ma służyć?
  • Co daje nam ponad to co dają inne serwisy?
  • Dlaczego powinienem się tu zarejestrować?
  • Zapytam wprost co z tego: że poświecę swój czas, zostawię swoje dane będę miał?

To są tak podstawowe pytania jak te co zadaje się przy tworzeniu strony czy sklepu internetowego: https://sukcesstudio.pl/optymalizacja-www-metoda-5-w/

Może ktoś tego nie rozumie, to wyjaśnię jaśniej – jeżeli mam zostawić tam swoje dane to dla mnie mają one jednak wartość.

Jeżeli moje dane maja wartość (a mają) to co za to dostanę?

Jeszce prościej powiem wprost – co kupię za mój czas i za moje dane?

Bo nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze. Gdzie duchowość itp.

To zadam pytanie: Gdzie czystość intencji?

Jakie motto przyświeca twórcom?

Jaka ideą i jakimi ideami się kierują?

Kogo reprezentują?

Tak – chce odpowiedzi na te pytania. I właśnie na nie powinienem dostać najpierw odpowiedź.

Wolisz zobaczyć film na ten temat zobacz tutaj: https://youtu.be/NyvkvGSkfNY

lub to samo ale na stronie którą oglądasz:

Miłość

Czy portal społecznościowy Albicla powstał z miłości? Czy może powstał z gniewu? Zawiści?

Nasze dzieła powinny być tworzone z miłości. Jeżeli coś ma służyć człowiekowi to powinno być stworzone z miłości do człowieka. Właśnie dobro drugiego człowieka powinno być dla twórców najważniejsze.

Paradoksalnie doskonale to wiedzą i stosują te nauki tzw. lewackie strony, portale. Google oczekuje, że zawartość strony, serwisu wniesie realną wartość dla osoby która kliknie na link w wynikach wyszukiwania.

Miłość jest ciągłym wyzwaniem rzucanym nam przez Boga, rzucanym chyba po to, byśmy sami wyzwali los.
KAROL WOJTYŁA, PRZED SKLEPEM JUBILERA

Myślę, że nie muszę tego bardziej wyjaśniać.

Umiarkowanie

Stara zasada biznesowa mówi:

Lepiej jeść małą łyżeczką.

Powoli krok po kroku rozwijać niż rzucać się „z motyką na słońce”.

W wypadku projektów informatycznych – trzeba osiągnąć minimum stabilność systemu, odporność na podstawowe błędy , aby rozpocząć reklamę tego co mamy. Ja wiem to jest dalekie od zasady tak bardzo ostatnio popularnej która popularyzuje chociażby Gary Vaynerchuk, zasady hastlowania. Ale może tylko pozornie? Przede wszystkim może trzeba było reklamować sam pomysł. Wymyślić przede wszystkim nazwę.

Dobrą nazwę.

Chwytliwą.

Wpadająca w ucho.

Łatwą w zapisie nie tylko dla Polaka.

Ciekawe logo.

To trzeba było reklamować, a nie tworzyć portal na chybcika i zamiast sukcesu tworzyć na dzień dobry rozczarowanie.

Cierpliwość

Budowanie takiego portalu wymaga cierpliwości.

Nie od razu Kraków zbudowano.

Facebook powstał w luty 2004. Twitter dwa lata później 21 marca 2006. LinkedIn – międzynarodowy serwis społecznościowy, specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Serwis założony w grudniu 2002 roku i uruchomiony w maju 2003 roku.

Czyli jakby nie patrzeć wszyscy najwięksi konkurenci zaczęli blisko 20 lat temu. To w wypadku informatyki są lata świetlne.

Portal społecznościowy Albicja powstający krok po kroku ma też szanse konkurować z największymi. Przede wszystkim wymaga jednak:

  • sporych nakładów finansowych,
  • zatrudnienia chociaż kilku naprawdę dobrych specjalistów: informatyków, marketingowców, speców od sprzedaży, prawników (ach te regulaminy), speców od pr itp.
  • ludzi otwartych na nowe technologie
  • chociaż kilku ludzi którzy będą mieć wizję tego co z tego ma być w którym kierunku ma to podążać , takich którzy nie będą się bali mieć taką wizję, takich którzy będą potrafili innych przekonać do swoich koncepcji innych.

Mając to wszystko myślę, że za około 5 lat przy założeniach unikania rożnych problemów które można przewidzieć ten portal miałby szanse na konkurowanie z największymi.

W innym wypadku będzie tak jak ze słynnym polskim portalem społecznościowym Nasza Klasa. Który miał świetny start. Jednak słabe zrozumienie rynku, za duża chciwość po prostu go zniszczyły.

Gorliwość (pracowitość)

Pracowitość jest wymagana przy wszystkich mediach internetowych. Czy tworzysz treści na:

  • bloga,
  • publikujesz treści na Instagramie,
  • rozbudowujesz społeczność na Facebooku,
  • słuchaczy podcastów
  • oglądających na YT

Wszędzie wymagana jest pracowitość (gorliwość). Jeżeli nie będziesz często publikować spadają zasięgi, statystyki, itp.

Budowanie zasięgów, swojej społeczności trwa lata. Owszem możesz czasem włączyć TURBO w postaci płatnej reklamy czy też innych sztuczek. To jednak tylko jeden z elementów przyspieszenia. Często okazuje się jednak e bez zbudowania solidnej podstawy niestety niezbyt wart swojej ceny. Czyli pieniędzy jakie musisz na to wydać w stosunku do uzyskanych zysków.

Tytułem podsumowania

Budowa portalu społecznościowego który z założenia mają przeglądać miliony ludzi to duże wyzwanie. Cieszę się że w Polsce mamy ludzi którzy podejmują takie wyzwania. Bo nie sztuką jest biadolić tylko brać się za robotę.

Ja na prawdę uważam, że sam pomysł jest świetny. Niestety należę do tych co nie udało im się do tej pory zarejestrować. Cały czas czekam na maila potwierdzającego.

portal społecznościowy Albicla - czekam na tego maila
portal społecznościowy Albicla – czekam na tego maila

Może jak nie dziś i nie jutro, to kiedyś się to uda.

Suplement

Uzupełnieniem do tego artykułu jest mój film na ten temat dostępny tutaj: https://youtu.be/jPcvBbYnOUY lub jeżeli chcesz go obejrzeć na stronie dostępny poniżej:

Miłego oglądania.

Dodaj komentarz