Optymalizacja www – metoda 5 w

Optymalizacja www z wykorzystaniem 5 w to właściwie trzon SEO. Strona powinna dawać wartość klientom, dawać odpowiedź na ich potrzeby. Tu powinni znajdować to czego potrzebują. Czego szukają. Jeżeli tego nie znajdą … pójdą dalej.

Metoda 5 w to pytanie czy twoja strona daje odpowiedzi na pięć pytań:

  • What – Co?
  • Who – Kto?
  • When – Kiedy?
  • Why – Dlaczego?
  • Where – Gdzie?

What – Co?

Przede wszystkim wchodząc na stronę internetową chce odpowiedzi na pytanie: What – Co robisz? Czym się zajmujesz. Czy na twojej stronie znajdę odpowiedź na to pytanie? Gdy wejdę na Toją stronę – od razu domyślę się czym się zajmujesz?

Optymalizacja stron www - What - Co?
Optymalizacja stron www – What – Co?

Często można przejrzeć stronę i … nie wiem czym właściwie dana firma się zajmuje. Strona jest nijaka. Przykładowo:

  • Na stronie widzimy szklane domy, piękne biurowce i okazuje się, że firma zajmuje się … sprzedażą jedzenia na wynos!
  • Mamy piękne samochody z zewnątrz pokazane – bez wnętrza, a firma reklamuje się że … obszywa kierownice.

Who – Kto?

Optymalizacja strony www polega też na tym, że sprawdzamy i jak tego nie ma to poprawiamy odpowiedź na pytanie: Who – Kto stoi za stroną? Jakie masz podejście? Jak można Ciebie bliżej poznać?

Optymalizacja strony www - WHO
Optymalizacja strony www – WHO

Aż 20% więcej sprzedają Ci którzy przyznają się do tego, że oni sprzedają, a nie jakaś tam firma. Jak umocnić swoją pozycje w internecie? Proste. Bardziej spersonalizować swój biznes.

Zobacz jak wiele świetnych marek tak zrobiło: Irena Eris, bracia Koral, Kler czy chociażby marki oparte na wielopokoleniowych tradycjach jak wytwórnia dzwonów Felczyński, czy emigrant z Polski Max Faktor. Czy ułatwia im to sprzedaż? Tak. Dlatego Tobie też może ułatwić.

Who - Kto?
Who – Kto?

When – Kiedy?

Gdy jestem zainteresowany usługą, zakupem który odnalazłem na stronie potrzebuje odpowiedzi na pytanie „kiedy”. Jak mogę zamówić, jak wyglądać będzie nasza współpraca. Jakie są etapy, jak wygląda proces. Ten ostatni warto wizualizować za pomocą po prostu grafu, rysunku. Czegoś co w przejrzysty sposób pokaże jak ma wyglądać całość procesu. Taki ascetyczny, a zarazem w miarę dokładny proces możesz zobaczyć tutaj:

Optymalizacja www - wizualizacja procesu powstania filmu.
Optymalizacja www – wizualizacja procesu powstania filmu.

Do tego jest oczywiście dodany opis. możesz zobaczyć to na stronie: https://studiomarek.pl/montaz-filmow/

Opis procesu w tym wypadku fotografowania ślubu i wesela możesz zobaczyć na stronie fotografa:

Fotografowanie ślubu i wesela krok po kroku
Fotografowanie ślubu i wesela krok po kroku

Całość możesz zobaczyć na stronie: https://fotograflublin.com/fotograf-slubny-lublin/

Why – Dlaczego?

Wszystko już było. Wszystko już jest. Niczego więcej nie trzeba. Jak twoja oferta ma się wyróżnić w tłumie? O to właśnie chodzi w tym pytaniu – Why?

  • Co Ciebie wyróżnia?
  • Dlaczego powinienem skorzystać z Twojej oferty?
  • Co mi proponujesz wyjątkowego?
  • Na czym polega Twoja wyjątkowość?
  • Jaka dla mnie jest korzyść, że kupie to od Ciebie?
  • Co jest w Twojej ofercie wyjątkowego?

Czy na Twojej stronie znajdują się odpowiedzi chociaż na niektóre pytania?

Optymalizacja www - Why - Dlaczego?
Optymalizacja www – Why – Dlaczego?
Optymalizacja strony www - Why - Dlaczego?
Optymalizacja strony www – Why – Dlaczego?

Where – Gdzie?

Aż trudno mi czasem kiedy przeglądam strony uwierzyć w to, że ciężko znaleźć informacje kontaktowe. Przecież to tak jakby przebiec maraton i w ostatniej chwili stanąć na ostatnim metrze i się poddać.

Czyli:

Znalazłem na stronie to czego szukam. Dowiedziałem się że to właśnie tu powinienem kupić. Przekonany jestem że wydanie Tutaj moich pieniędzy to dobry wybór i …

Nie wiem co mam teraz zrobić. Brakuje przycisku kup. Brakuje kontaktu jeżeli chce jeszcze o to dopytać. W wypadku miejsca stacjonarnego – nie wiem gdzie mam jechać.

Where - Gdzie?
Where – Gdzie?

Jak zacznę wpisywać w wyszukiwarkę jak do Ciebie trafić – wyszukiwarka może mnie przekonać że 5 innych firm tez ma to samo. Jedna jest niedaleko mnie. Nie muszę jechać na drugi koniec miasta mimo że może u Cibie byłoby lepiej.

Rozumiesz już co chce Ci przez to powiedzieć?

Przez brak odpowiednich, jasno sprecyzowanych informacji na Twojej stronie klienci Ci uciekają!

A tam będą inni.

Tak, może będą.

Ale Ci co odeszli już wyjęli portfel. Naprawdę uważasz że warto się poddać tuż przed metą?

Podsumowując

Warto od czasu do czasu zajrzeć na swoja stronę. Sprawdzić czy nie można czegoś poprawić. Zrobić lepiej. Zawsze można coś jeszcze poprawić. Nasza strona powinna rozwijać się razem z nami – jest przecież naszą wizytówką. Rozwija się firma – rozwija się strona internetowa firmy.

Te zmiany świetne też wpływają na pozycjonowanie strony. Google lubi strony często aktualizowane i jako bardziej aktualne, zamieszcza wyżej w wynikach wyszukiwania.

Zapraszam do obejrzenia filmu na ten temat dostępnego pod adresem: https://youtu.be/NyvkvGSkfNY lub bezpośrednio na stronie: