Zarządzanie sprzedażą – tworzenie procesów

Zarządzanie sprzedażą - tworzenie procesów

Zarządzanie sprzedażą, to już nie sama sprzedaż. To wyższy poziom. Jednak warto zacząć od podstaw. Szymon Negacz genialnie to pokazuje i omawia na przykładach. Takiego materiału jeszcze nie było w polskim internecie. To MUSISZ zobaczyć.

Poprzedni materiały zamieszczałem w artykule dotyczącym sprzedaży dostępnym tutaj: https://sukcesstudio.pl/przede-wszystkim-sprzedaz/

Zarządzanie sprzedażą – tworzenie procesów

Szymon Negacz Konsultant, Trener Sprzedaży i właściciel SellWise https://www.sellwise.pl w dostępnej na stronie informacji czytamy:

Wierzy, że rozwój sprzedaży to proces. Z wykształcenia informatyk, trener biznesu oraz absolwent MBA. W czasie swojej drogi zawodowej zdobył kompetencje sprzedażowe, marketingowe i technologiczne, a w 2018 roku połączył je w jedno, otwierając firmę doradczo-szkoleniową SellWise. Razem ze swoim zespołem pomaga polskim firmom zwiększać wyniki sprzedaży, bez wydawania ogromnych kwot na nieskuteczne działania, poprzez dopasowywanie procesów do zmieniającego się otoczenia. Autor podcastu Nowoczesna Sprzedaż i Marketing, który aktualnie jest największą polską audycją poświęconą tej tematyce i współtwórca Akademii Sales Angels. Wszystkie przedsięwzięcia, w których brał udział wygenerowały już ponad 1 mld złotych przychodu.

Szymon Negacz – Specjalizacje

Sprzedaż B2B,

Sprzedaż doradcza B2B,

Prospecting w B2B,

Marketing B2B,

Zarządzanie sprzedażą,

Procesy sprzedaży,

Rekrutacja.

Szymon Negacz prezentuje podejście typowe dla informatyka. Wszystko może być procesem. Jeżeli jest – jest uporządkowane. Może bardziej lub mniej, ale jest uporządkowane. To zupełnie nowatorskie podejście od wszystkim znanych haseł typu: jakoś to będzie lub kupą mości panowie.

Przede wszystkim odziera sprzedaż z jej „romantycznego polotu”. Bo gdy wprowadzamy procesy to przede wszystkim zaczynamy też zakładać opomiarowanie.

  • Ile wysłałeś maili ofertowych.
  • Dużo.
  • A to dobrze.

Zastępujemy:

  • Ile wysłałeś maili ofertowych?
  • Dużo.
  • Ale ile konkretnie?
  • 20.
  • Przez cały dzień?

Autor zwraca uwagę na mierzalność tych procesów, a zarazem twarde wyliczenia. Przede wszystkim: ile kosztuje nas klient pozyskany w ten sposób?

Przykład procesu
Przykład procesu

Przygody Przedsiębiorców

Na ten kanał na YouTube trafiłem przypadkiem i … zostałem na dłużej. Potężna dawka wiedzy od przedsiębiorców, właścicieli firm, specjalistów w swoich dziedzinach. Nie zawsze wszystko uważam że jest warte obejrzenia, ale sam korzystam więc polecam.

Oto jak przedstawiają się właściciele kanału:

Cześć!
Z tej strony Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek. Jesteśmy właścicielami Przygód Przedsiębiorców.

Rozwijamy ten kanał, bo szczerze kochamy biznes i na maksa kibicujemy przedsiębiorcom, dzięki którym otaczający nas świat wygląda tak a nie inaczej.

Na naszym kanale nasi goście poruszają takie tematy jak:
💰 Szeroko rozumiany biznes
💰 Marketing
💰 Zarządzanie ludźmi
💰 Finanse, podatki i zabezpieczenie majątku
💰 Skalowanie biznesu
💰 Rozwój produktów i usług
💰 Wdrażanie procesów i procedur w firmie
💰 Biznesowe lifehacki

Znajdziesz nas również tutaj:
👉 Strona na Facebook’u: https://www.facebook.com/przygodyprzedsiebiorcow
👉 Grupa na FB: https://www.facebook.com/groups/przygodyprzedsiebiorcow
👉 Instagram: https://www.instagram.com/przygodyprzedsiebiorcow/

💡 Pobierz nasz ebook: https://przygodyprzedsiebiorcow.pl/18powodow/

🤝 Współpraca: https://przygody.tv/

Zarządzanie sprzedażą – seria ekspercka – Przygody Przedsiębiorców

PDCA

Czym jest PDCA? Zobacz:

Cykl Deminga (określany też jako cykl PDCA z ang. Plan-Do-Check-Act lub cykl P-D-S-A z ang. Plan-Do-Study-Act lub koło Deminga) – schemat ilustrujący podstawową zasadę ciągłego ulepszania (ciągłego doskonalenia, kaizen), stworzoną przez Williama Edwardsa Deminga, amerykańskiego specjalistę statystyka pracującego w Japonii. P-D-C-A, upowszechniona przez kręgi związane z zarządzaniem przez jakość i normami ISO dotyczącymi zarządzania jakością. Według tej wersji cykl Deminga składa się z działań następujących po sobie w porządku logicznym (określenia przyjęte przez polskich specjalistów):

Więcej: Wikipedia
ZAPLANUJ (ang. Plan): Zaplanuj lepszy sposób działania, lepszą metodę.
WYKONAJ, ZRÓB (ang. Do): Zrealizuj plan na próbę.
SPRAWDŹ (ang. Check): Zbadaj, czy rzeczywiście nowy sposób działania przynosi lepsze rezultaty.
POPRAW (ang. Act): Jeśli nowy sposób działania przynosi lepsze rezultaty, uznaj go za normę (obowiązującą procedurę), zestandaryzuj i monitoruj jego stosowanie.
PDCA
PDCA

Dodaj komentarz