Naprawa strony internetowej

Naprawa strony internetowej

Naprawa strony internetowej to często kilka wymiarów – nie tylko zmiana obrazków i rozbudowa treści, ale też często wiąże się aktualizacją. Często to nie tylko aktualizacja silnika witryny i treści, ale sprawieniem tego by witryna była bardziej widoczna i przyjazna dla użytkowników. Jak jednak to zrobić. Na co zwrócić uwagę?

Często podchodząc do strony internetowej która nie przynosi oczekiwanych rezultatów właścicielom warto zadać pytanie:

Czy z „jakiejś” strony internetowej mamy znowu zrobić „jakąś” tylko nowszą czy też robimy to tak jak powinno top wyglądać?

Często właściciele stron nie rozumieją tego pytania.

Ono oznacza często odwołanie się do wiedzy której nie mają.

Często oznacza ono odwołanie do pytań których sobie na co dzień nie zadają.

Wiem doskonale dla dlaczego!

Ten problem ma większość ludzi na wysokich stanowiskach:

Ludzie na wysokich stanowiskach najczęściej boją się tylko jednej rzeczy.

To ich najbardziej przeraża.

To, że okażą się niekompetentni.

O tym właśnie problemie napisałem artykuł dostępny tutaj: https://sukcesstudio.pl/dlaczego-why-co-z-twoim-biznesem/

Jednak one często są podstawą zrobienia dobrej strony.

Zanim zaczniesz coś zmieniać pomyśl

Zanim zaczniesz zmieniać coś na swojej stronie czy też w swoim biznesie warto zawsze chwile pomyśleć.

Jednak nie chodzi o odkładanie problemu na daleki czas.

Tak często to rozmyślanie się kończy.

Zadaj sobie pytania które zamieszczam poniżej i daj sobie tylko jeden dzień na odpowiedź.

Jednak te pytania zadawaj siebie raz w miesiącu – to są rzeczy które często się dezaktualizują więc warto znać na nie odpowiedź która będzie aktualną odpowiedzią.

Pytania które warto sobie zadać co miesiąc

  • Czy moja firma idzie w dobrym kierunku?
  • Czy pozycja mojej firmy może być lepsza?
  • Co mogę zmienić by było lepiej?
  • Jak to zmienię?
  • Czego potrzebuje do zmiany
  • Kogo potrzebuje by zacząć jak najszybciej?

Jednak co to ma do strony?

Naprawa strony internetowej - na początku warto dokonać analizy stanu obecnego
Naprawa strony internetowej – na początku warto dokonać analizy stanu obecnego

Do czego mi strona internetowa?

Strona internetowa w odróżnieniu od wynajmowanych miejsc w mediach społecznościowych jest tylko Twoja.

Dopóki nie zaczniesz zamieszczać tam kontrowersyjnych materiałów lub robić rzeczy uważanych za nieetyczne nikt Ci jej nie zamknie.

Z portalami typu Facebook, Instagram, Twitter, wynajmujesz tylko miejsce. Wystarczy nie odpowiedni wpis, czy też zła reakcja na komentarze, lub mówiąc wprost trochę pracy konkurencji i twojego konta nie ma.

W najlepszym wypadku dostaniesz bana na miesiąc.

Ale ten miesiąc może zaważyć o tym czy Twoja firma dalej ma klientów czy nie.

Jeżeli będziesz ją utrzymywać zgodnie z zasadami SEO Google pomoże Ci w jej wypromowaniu.

W tym żeby była bardziej widoczna dla innych stron.

Strona Twoja powinna być jak najbardziej aktualna.

Przede wszystkim jej zadaniem jest przyciągać klientów, informować co mogą od Ciebie chcieć.

Mówiąc prościej:

Strona ma komunikować co mogę od Ciebie kupić, co mogę u Ciebie zamówić.

To wszystko?

Nie do końca.

W kolejnym kroku, skoro mówisz, że mam u Ciebie kupić chcę wiedzieć dlaczego.

  • Dlaczego mam to kupić u Ciebie?
  • Co będę z tego miał, że kupię u Ciebie?

Czy Twoja strona to komunikuje?

Naprawa strony internetowej – co trzeba naprawić

Naprawę podzieliłbym na dwie części:

  • Naprawę błędów technicznych
  • Naprawę błędów merytorycznych

Przede wszystkim to drugie, wbrew pozorom uznałbym za dużo ważniejsze.

Jednak zacznijmy od tego pierwszego:

Naprawa błędów technicznych

Błędy techniczne to najczęściej:

  • Brak certyfikatów SSL
  • Źle wybrana domena
  • Zbyt wolna strona
  • Przeładowanie grafiką lub filmami.
  • Stosowanie starych elementów np. animacji flash
  • Nie dostosowanie strony do obecnych wymogów prawnych.
  • Itp.

Wszystkie te punkty omawiałem przede wszystkim w artykule o błędach na stronie – dostępnym pod adresem: https://sukcesstudio.pl/profesjonalne-tworzenie-stron-internetowych-20-bledow-ktorych-warto-uniknac/

Zapraszam do zapoznania się z nim.

Naprawa błędów merytorycznych

Przede wszystkim pod tym hasłem mam na myśli nie tylko poprawianie treści. Mam na myśli kompleksowe wręcz holistyczne podejście do tematu.

To oznacza najpierw zastanowienie się nad tym co firma robi, do jakich klientów chce docierać, jakie cele chce uzyskiwać.

To z kolei przekłada się na pracę u podstaw w strategii firmy, a następnie określenie strategii marketingowo sprzedażowej tego co firma chce oferować i przede wszystkim komu.

Ze względu na to, że chcę świadomych klientów – dlatego że jeżeli wiesz za co mi płacisz to nie pójdziesz do konkurencji która Ci tego nie da 😉 – Zobacz proszę te artykuły:

Jak uporządkować marketing w B2B

Jak uporządkować marketing w firmie

To pytanie coraz częściej zadają sobie świadomi właściciele lub szefowie firm. Jak to zrobić krok po kroku jednak zarazem by była to raczej ewolucja, a nie rewolucja?

Zobacz też jak powinno się tworzyć dobre strony internetowe:

Strona internetowa w B2B

Strona internetowa w B2B krok po kroku

W tym artykule krok po kroku pokazuję co trzeba przygotować zanim … zlecisz wykonanie samej strony. Przeczytaj ten artykuł – lepiej unikaj poprawiania strony ponieważ … bywa to bardzo kosztowne.

Naprawa strony internetowej – od czego zacząć?

Zacznij na początek od audytu.

Najlepiej zlecić taki audyt komuś kto ma o tym pojęcie.

Jednak tutaj uwaga:

Mało jest firm które zajmują się audytem kompleksowo. Najczęściej ogranicza się on do dziedziny którą zajmuje się dana firma. Czyli firma zajmuje się stronami – zrobi dobrą (w jej mniemaniu) stronę. Zajmuje się marketingiem – przygotuje kampanię reklamową. Mało jest firm na rynku które zajmują się problemem całościowo.

Tak jak w proponowanym powyżej artykule, warto podejść do tego kompleksowo, czyli ustalić do kogo konkretnie chcemy docierać.

Skończ z ofertą robimy wszystko dla wszystkich bo … to nie prawda.

Często jak dobrze się zastanowisz bardziej walczysz o kilku kilkunastu klientów, czasem o kilka tysięcy klientów niż o miliony, czy też miliardy.

A może jak dobrze się zastanowisz okaże się że wystarczy Ci tak naprawdę tylko kilku dobrych, płacących na czas klientów którzy zdecydują się wydać pieniądze u Ciebie?

To nie jest tak, że w tym momencie Twoja firma jest w stanie obsługiwać 8 miliardów ludzi na świecie.

Na pewno musi się rozwinąć by to robić.

W takim razie musi minąć konkretne kamienie milowe na swojej drodze – wypracować procesy, rozbudować się, skalować bardziej, mieć w swoim składzie ludzi którzy mają odpowiednie kompetencje.

Zacznij od dotarcia klientów którzy na pewno kupią, i zarazem będą to klienci których naprawdę chcesz obsługiwać.

Jak to zrobić?

Ustalić nasze Buyer Persony, następnie zastanowić się nad wartościami które mamy dla naszych person, następnie dokonać segmentacji.

Dopiero wtedy wiedząc do kogo kierujemy nasze komunikaty, możemy sformułować je właściwie.

Mówiąc prościej – nawet pisząc artykuł na naszą stronę – możemy pisać go do konkretnych osób, które maja konkretne potrzeby które my jesteśmy w stanie zaspokoić.

Nie wiesz jak do tego się zabrać?

Porozmawiajmy:

Naprawa strony internetowej - Jak to robię w SukcesStudio.pl
Naprawa strony internetowej – Jak to robię w SukcesStudio.pl
Darmowa konsultacja

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Wypróbuj mnie – sprawdź czy warto ze mną porozmawiać.

Umówmy się na rozmowę, w dogodnym dla obu stron terminie. Porozmawiajmy przez około 15 minut. Przede wszystkim jeżeli stwierdzisz, że to co proponuje ma dla Ciebie sens i wartość, będziemy działać dalej.

Jeżeli stwierdzisz, że nie ma to dla Ciebie sensu – lub ja stwierdzę, że nie mam możliwości Ci pomóc cóż – na tym zakończymy – nie każdemu mogę pomóc.

Zapewniam pełną poufność naszej rozmowy i dyskrecję.

Naprawa strony internetowej – krok po kroku

Podsumowując ten artykuł pokażę teraz konkretne kroki które warto wykonać.

  1. Audyt obecnego stanu – obejmujący obecną stronę, social media, działania reklamowe, branding itp. W zależności od budżetu mogą to być też badania rynkowe, ale nie koniecznie.
  2. Ustalenie do kogo chcemy docierać z komunikatem: ustalenie buyer person, wartości jakie możemy im zaproponować, dokonanie segmentacji do kogo tak naprawdę chcemy docierać i komu chcemy sprzedawać – dla jakiej grupy mamy odpowiednie wartości i przede wszystkim najbardziej kalkuluje się nam docierać.
  3. . Przygotowanie strony i odpowiednich materiałów pod naszych wybranych klientów.
  4. Cały czas z tym wszystkim związana analityka, zbieranie feedbacku od klientów, i …
  5. Na podstawie dokonanych analiz, poprawianie, eksperymentowanie, analizowanie, poprawianie, eksperymentowanie …

Zachęcam Cię do przejrzenia innych artykułów na mojej stronie.

Staram się przedstawić jak prowadzić biznes który działa.

Pokazuje rzeczy sprawdzone i skuteczne.

Może to nie jest metoda chochli, ale często małą łyżeczką najesz się więcej.

Pamiętaj o tym.

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]

Dodaj komentarz