Pozyskiwanie klientów – jak zdobywać nowych klientów?

Pozyskiwanie klientów - jak zdobywać nowych klientów

Pozyskiwanie klientów to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoją przedsiębiorcy. Jak zdobywać nowych klientów? Jak trafiać z ofertą w ich potrzeby? Odpowiedzią na te pytania jest koncepcja marketingu 7P stworzona przez Jacka Kłosińskiego, autora metody ’ Marketing w 7h’.

Masz pomysł i co dalej …

Być może miałeś kiedyś świetny pomysł na produkt lub usługę. Szukałeś czegoś w Internecie, nie znalazłeś i uznałeś, że tak, to jest właśnie ten moment, żeby wypełnić tę lukę we wszechświecie. Z jednej strony koncept jest zupełnie dobry, z drugiej warto być uważnym na to, aby nie zrobić z siebie jednoosobowej grupy badawczej. A co jeśli rozwiązanie, którego poszukiwałeś już istnieje, ale go nie znalazłeś? A co, jeśli…jesteś osamotniony w spełnieniu tej potrzeby i inni nie będą zakupem zainteresowani? Stworzysz produkt, ale nie pozyskasz klientów.

Być może drogą sprzedaży, którą preferujesz jest przycisk 'KUP TERAZ’ na stronie internetowej. Tak, to działa, ale w zaledwie kliku procentach.

Pozwól, że przedstawię Ci bardzo interesującą koncepcję pozyskiwania klientów stworzoną przez Jacka Kłosińskiego. Zastosowanie jej da Ci komfort sprzedawania tego, co ludzie potrzebują z najwyższą troską o jakość i relacje.

Pozyskiwanie klientów - na usługi to wyższa szkoła jazdy
Pozyskiwanie klientów – na usługi to wyższa szkoła jazdy

Metoda 7P

Pozyskiwanie klientów, według Jacka Kłosińskiego, można przedstawić jako pewien proces składający się z siedmiu elementów. Jest szansa, że spotkałeś się już wcześniej w marketingu z koncepcją 4P. Metoda 7P jest jej rozwinięciem. Cóż kryje się pod tym tajemniczym skrótem? Pewnego rodzaju ścieżka doświadczeń, którą powinieneś przejść, żeby skutecznie sprzedawać. Oto jej etapy:

  1. (P)oznawanie – to moment na to, żeby poznać potencjalnego klienta. Zastanowić się kim jest, jakie ma potrzeby, problemy do rozwiązania. W czym Twój produkt, usługa może mu pomóc. Pamiętaj o tym, że po drugiej stronie masz realnych ludzi z realnymi wyzwaniami, które przed nimi stoją.
  2. (P)rodukt – kiedy już wiesz, z kim rozmawiasz łatwiej będzie Ci stworzyć produkt dokładnie odpowiadający zapotrzebowaniu Twojej grupy docelowej. Stworzysz coś, czego ludzie naprawdę potrzebują, a nie coś, co Tobie wydaje się, że potrzebują.
  3. (P)rzekaz – jak opowiesz o swojej ofercie? Zachęcam Cię do zgłębienia narzędzi storytellingu, czyli sztuki opowiadania historii. Dzięki temu dowiesz się jak snuć opowieść wokół Twojego produktu poruszając emocje potencjalnych klientów.
  4. (P)rzyciąganie – wyodrębniłeś już grupę odbiorców, wiesz, co chcesz zaoferować, wiesz jak będziesz o tym mówił, pora na określenie jak tych ludzi do siebie przyciągnąć. To nie jest jeszcze moment na sprzedaż, na razie zgromadź potencjalnie zainteresowane grono. Gdzie będziesz się z nimi komunikował? Co im zaoferujesz, żeby ich do siebie przekonać? Jest cała gama tzw. lead magnetów, czyli czegoś, co oferujesz za darmo, żeby zachęcić kogoś do dołączenia do Twojej bazy – darmowe wartościowe materiały, konsultacje, webinary.
  5. (P)ielęgnacja – czas na zadbanie o relację, jaką udało Ci się nawiązać z potencjalnymi klientami. Buduj swój wizerunek jako autorytety w dziedzinie, a także poczucie zaufania. Dziel się wartościowym contentem – np. poprzez systematyczne posty w mediach społecznościowych. Bądź w kontakcie z gronem zainteresowanym Twoją ofertą.
  6. (P)rzekonywanie – w końcu pora na sprzedaż! Dopiero na tym etapie podejmij konkretne działania sprzedażowe dopasowane do wyselekcjonowanej przez Ciebie we wcześniejszych krokach grupy docelowej.

A co z ostatnim P?

Ostatnie P w procesie pozyskiwania klientów to (P)odejście. Na każdym etapie zaangażowania w marketing zadbaj o swoje nastawienie. Skrupulatne zastosowanie metody 7P może doprowadzić Cię do fantastycznych rezultatów sprzedażowych, jeśli przepracujesz niewspierające Cię przekonania. Daj sobie szansę i myśl pozytywnie traktując czas poświęcony na marketing jako szansę na rozwój dla Twojej firmy. Dla różnych ofert metody na sprzedaż będą różne. Pewne jest jednak to, że jeśli wierzysz w swój produkt, wiesz, że może on zmienić czyjeś życie na lepsze będziesz wiedział jak to zrobić skutecznie.

Klient z radoiścia u Ciebie kupuje? - tak się dzieje wtedy gdy masz dobrze przygotowaną ścieżkę zakupową
Radość na twarzy klienta? Tego właśnie Ci życzę!

Zachęcam Cię do tego, żebyś spróbował pomyśleć o swoim planie marketingowym przez pryzmat Metody 7P. Być może zmieni ona Twoje podejście z planu sprzedaży pod tytułem 'KUP MÓJ PRODUKT’ na specjalną kampanię marketingową dedykowaną precyzyjnie wyselekcjonowanej grupie docelowej. Naprawę warto!

Artykuł napisany na podstawie wywiadu dostępnego tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=LTrD17rMK4E lub bezpośrednio na stronie poniżej:

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]