Jak założyć stronę internetową – założenie strony w obecnych czasach jest proste jednak warto założyć przed tym czego oczekujemy tworząc ją. Przede wszystkim warto odpowiedzieć na pytanie: Czy strona ma tylko przedstawiać informacje o firmie czy będzie sprzedawać, pozyskiwać klientów, będzie podstawą budowy marketingu w naszej firmie? Odpowiedź na to pytanie zmienia diametralnie podejście do dalszych działań.
Jednak tutaj często w swojej praktyce słyszę: Po co mi strona – mam Facebooka.
Nie jest tak do końca.
Facebooka to ma Mark Zukerberg,
Nie Ty masz Facebooka tylko Facebook ma Ciebie, a dokładniej Twoje dane i dane Twoich partnerów, klientów.
Na początku może Ci to nie przeszkadza, ale Facebook działa tak, że w miarę rozwoju MUSISZ się z nimi dzielić zyskiem (poprzez coraz większe płatności za reklamy) inaczej nic Ci nie da zamieszczanie kolejnych kolorowych postów czy śliczniutkich rolek. Po prostu z mojej praktyki wynika, że w tym wypadku Facebook obcina zasięgi, zmuszając do płacenia.
Jak założyć stronę internetową? – wersja dla Zosi samosi 😉
Aby założyć stronę internetową, musisz przeprowadzić następujące kroki:
- Określenie celu: Najpierw musisz określić, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki swojej stronie internetowej. Czy jest to wyłącznie wyświetlanie informacji o firmie, czy też będzie ona służyć do sprzedaży produktów lub usług?
- Wybór platformy: Następnie musisz wybrać platformę, na której zbudujesz swoją stronę internetową. Istnieją platformy, takie jak Wix, WordPress lub Squarespace, które pozwalają na łatwe tworzenie stron internetowych bez znajomości języka HTML. Jednak warto czasem pokusić się o zlecenie w tym wypadku prac komuś kto się bardziej na tym zna – zapraszam na darmową konsultację: https://sukcesstudio.pl/darmowa-konsultacja/
- Zarejestrowanie domeny: Musisz zarejestrować swoją własną nazwę domeny, aby Twoja strona internetowa była unikatowa i łatwo ją znaleźć.
- Projektowanie strony: Teraz możesz zacząć projektować swoją stronę internetową. Możesz wybrać jedną z gotowych szablonów lub zlecić to profesjonalnemu projektantowi.
- Wstawianie treści: Po zakończeniu projektowania musisz wstawić treść na stronie, taką jak teksty, obrazy i filmy.
- Publikowanie strony: Po dodaniu treści możesz opublikować swoją stronę internetową, co umożliwi jej wyświetlanie w Internecie.
- Monitoring i aktualizacja: Na koniec należy regularnie monitorować i aktualizować swoją stronę internetową, aby zapewnić jej dobre działanie i ulepszać jakość treści.
Te kroki pomogą Ci założyć i uruchomić własną stronę internetową. Jeśli potrzebujesz więcej informacji lub pomocy, skorzystaj z dostępnych tutoriali i poradników online.
Strona wizytówka – zrobiona w 24 godziny
To wszystko jest łatwe i proste przy stronie wizytówce – takie strony zdarza mi się robić w 24 godziny. Co zawiera?
Na takiej stronie zamieszczasz podstawowe dane:
- Nazwa firmy.
- Podstrona: O mnie lub O nas.
- Oferta.
- Czasem galeria lub portfolio.
- Cennik.
- Kontakt
To strona typu wizytówka.
Jednak ta strona nie sprzeda za wiele.
Nie pozyska za bardzo klientów.
Na dziś to stanowczo za mało.
Jak założyć stronę internetową, która będzie naszym handlowcem 24/7/365
Jakie cechy powinna mieć strona internetowa do sprzedaży produktów lub usług?
Aby skutecznie sprzedawać produkty lub usługi na swojej stronie internetowej, należy zwrócić uwagę na następujące cechy:
- Prosta i intuicyjna nawigacja: Strona powinna być łatwa w nawigacji i umożliwiać łatwe znalezienie potrzebnych informacji i produktów.
- Atrakcyjny projekt: Strona powinna być estetyczna i zaprojektowana zgodnie z wizją i identyfikacją wizualną marki.
- Pełne i dokładne opisy produktów: Każdy produkt powinien mieć pełen opis, zdjęcia i informacje techniczne, aby klient mógł dokonać świadomego wyboru.
- Funkcjonalność sklepu internetowego: Strona powinna mieć funkcjonalną i łatwą w użyciu platformę sklepu internetowego, aby klient mógł dokonać zakupu bez problemów.
- Bezpieczne procesy zakupowe: Strona powinna zapewniać bezpieczne i szyfrowane połączenie, aby zapewnić bezpieczeństwo danych klienta i transakcji.
- Obsługa klienta: Strona powinna oferować łatwy dostęp do informacji i pomocy dla klientów, np. poprzez formularz kontaktowy, e-mail czy czat na żywo.
- Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek: Strona powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, aby umożliwić łatwe znalezienie jej przez potencjalnych klientów.
Strona może mieć działania stricte marketingowe, będąc naszym centrum systemu marketingowego.
Do jakich działań marketingowych można wykorzystać stronę internetową?
Jak założyć stronę internetową będącą trzonem marketingu firmy?
Strona internetowa może być wykorzystywana do wielu działań marketingowych, w tym:
- Pozycjonowania w wyszukiwarkach: poprzez optymalizację strony i tworzenie wartościowego i unikalnego zawartości, można zwiększyć widoczność strony i zwiększyć ruch organiczny.
- Sprzedaży produktów lub usług: strona internetowa może być wykorzystywana jako sklep online lub platforma do prezentowania i sprzedaży produktów i usług.
- Kampanii reklamowych: strona internetowa może być wykorzystywana jako cel lub punkt odniesienia dla kampanii reklamowych, takich jak Google AdWords lub Facebook Ads.
- Content marketingu: strona internetowa może być wykorzystywana jako platforma do publikowania wartościowej i unikalnej zawartości, takiej jak blogi i artykuły, aby zwiększyć zaangażowanie i zbudować markę.
- Budowania listy mailingowej: strona internetowa może być wykorzystywana do zbierania informacji kontaktowych od odwiedzających, aby stworzyć listę mailingową do wysyłania informacji marketingowych i ofert specjalnych.
Zanim przystąpisz do budowania strony internetowej warto przemyśleć te kwestie. Szczególnie istotne jest zestawienie tego z założeniami dotyczącymi:
- Kto jest naszym klientem.
- Jakie wartości mamy dla niego.
- Kogo chcemy pozyskać jako klienta?
- Jakie problemy naszych klientów rozwiążemy poprzez nasz produkt czy też usługę.
Często stworzenie witryny to zaimplementowanie lejków marketingowych czy tez ścieżek jakimi ma na naszej stronie poruszać się klient zgodnie z założeniami UX. Na ten temat możesz poczytać w moim artykule dostępnym tutaj: https://sukcesstudio.pl/technologia-ux-i-ui-w-praktyce-dla-mikro-firm/
Co jednak warto przygotować sobie wcześniej zanim zlecisz wykonanie strony?
To przede wszystkim omawiam poniżej:
Co warto sobie przygotować zanim zlecę wykonanie strony internetowej?
- Określ swoje cele: Zdefiniuj, w czym Twoja strona internetowa ma pomóc Twojemu biznesowi, jakie zadania ma pełnić i jakie informacje powinny znaleźć się na niej.
- Przygotuj content: Stwórz listę treści, zdjęć, filmów, infografik, które chcesz umieścić na swojej stronie.
- Znajdź wzór strony: Określ, jak powinna wyglądać Twoja strona, jaki styl graficzny preferujesz i jakie funkcjonalności są dla Ciebie ważne.
- Zdecyduj o budżecie: Określ, ile jesteś w stanie przeznaczyć na tworzenie i utrzymanie strony.
- Wybierz firmę lub freelancera: Poszukaj i porównaj oferty firm i freelancerów, którzy specjalizują się w tworzeniu stron internetowych.
- Przygotuj brief: Napisz dokładne wytyczne dla wykonawcy, w którym zawrzesz swoje oczekiwania i wymagania – w tym może okazać się pomocny wzór z mojej strony: https://sukcesstudio.pl/brief-strony-internetowej/
Co potrzeba przygotować do wykonania strony internetowej opowiadam też w materiale wideo dostępnym na moim profilu w serwisie YouTube pod adresem: https://youtu.be/k0mVbr8R3Rg lub też bezpośrednio na stronie tutaj poniżej:
Jak założyć stronę internetową – podsumowanie
Podsumowując artykuł chce głównie zwrócić Twoja uwagę na najważniejsze informacje.
Przede wszystkim warto:
Zastanowić się nad celem powstania strony:
- Jakie cele chcemy uzyskać.
- Co do tego prowadzi.
Dla kogo przeznaczamy witrynę: ma być wizytówka czy też strona informująca potencjalnych klientów?
Zaczynając przygodę ze strona internetową zaczynamy przygodę z marketingiem, gdzie istotny jest czas jaki na to przeznaczamy
Kim jestem?
Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.
Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.
Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.
Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.
Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.