Tanie strony www

Tanie strony www

Tanie strony www to slogan na który nabiera się wiele osób którzy chcą zlecić wykonanie strony. Traktują zlecenie wykonania strony tak jak zakup komputera do firmy. Ma być tanio nie patrząc dokładnie na to co za to dostają. Przecież kupując komputer to przede wszystkim ma być nowy, dobrze aby był w promocji i maił dużo tych … no… bajtów. Czyż nie? Wcale nie zwracają uwagi na to, że bardziej opłaca się kupić na początek sprzęt nie nowy, tylko wykupiony z leasingu, ale za to o dużo lepszych parametrach niż promocyjna kupa złomu z marketu na promocji.

Dobra strona internetowa ma być nie tylko Twoja wizytówką. Ma zachęcić klienta do działania: kontaktu, zakupu, zlecenia. Ma także związać z Tobą klientów na dłużej.

Coś co jest dobre, nie wymaga reklamy.

Czy znasz powyższy cytat?

Wiesz, że to odnosi się do wielu rzeczy?

Jednak ten artykuł jest na temat strony internetowej w kontekście jej użyteczności. Przyjmijmy jednak pewne założenie – artykuł jest na temat strony internetowej firmowej. Małej firmy lokalnej która chce pozyskiwać tą drogą klientów lub używać też treści na stronie by ułatwić pozyskiwanie leadów.

Poniższe, może odnosić się też do innych stron, czy sklepów internetowych.

Tanie strony www – tylko strona

Chcę stronę ma być ładna i się podobać. Więcej na ten temat opisałem w artykule „Rzeczywisty koszt strony internetowej” dostępnym pod adresem: https://sukcesstudio.pl/rzeczywisty-koszt-strony-internetowej/

Tanie strony www
Tanie strony www

Strona składa się z tekstów, grafiki i ewentualnie filmów, specjalnych skryptów itp. Jeżeli budujemy swoją markę dobrze jeżeli nie opieramy się tutaj na ogólnodostępnych szablonach, tylko chociaż grafikę dostosowujemy do naszej marki. Teksty też nie mogą być skopiowane od konkurencji tylko też napisane zgodnie z profilem marki.

Tanie strony www – droga optymalizacja SEO

Myślę że zacznijmy od pewnego cytatu który znalazłem w sieci:

Nie wszystkim zależy na Twoim sukcesie, ale na tym, aby wziąć od Ciebie pieniądze i aby kwartał się dobrze zakończył.

Wykonanie strony jest proste – wykonanie strony która będzie odpowiednio zoptymalizowana pod kontem SEO to już wyższa szkoła jazdy.

Optymalizacja pod SEO
Optymalizacja pod SEO

SEO – Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych – edycja kodu źródłowego serwisu internetowego, która ma za zadanie dostosować go do wymogów wyszukiwarek internetowych oraz wyeliminowanie błędów technicznych, powodujących problemy z poprawnym funkcjonowaniem oraz indeksowaniem strony internetowej przez roboty sieciowe. Wikipedia

Przyjmijmy pewne założenia co do strony internetowej:

  • Szybka – szybko wczytywane są poszczególne elementy
  • Responsywna – odpowiednio optymalizowana pod kontem wyświetlania na telefonie, tablecie, komputerze.
  • Integracja z Social Media
  • Użyteczna (UX) – https://sukcesstudio.pl/technologia-ux-i-ui-w-praktyce-dla-mikro-firm/
  • Ma pozyskiwać ruch SEM (ruch naturalny, organiczny)
  • Optymalizacja strony pod SEO

To tylko podstawowe wymagania. Jednak już na tym etapie zaczynają się poważne problemy jeżeli pewne rzeczy nie zostały przewidziane.

Kierunki SEO
Kierunki SEO

Pozycjonowanie strony www

Jeżeli powyższe prace są wykonane, czas na pozycjonowanie strony. Tutaj możliwości jest kilka. Zakładając że strona jest zoptymalizowana pod SEO możemy:

pozycjonować stronę za pomocą treści zamieszczanych na stronie tzw. Content Marketing – na dzień dzisiejszy jest to najlepsza metoda przynosząca bardzo dobre wyniki ale, widoczne po kilku, a często dopiero kilkunastu miesiącach.

Metoda ta wymaga publikowania na stronie dobrych treści zgodnych z SEO (artykułów) które są po jakimś czasie uznawane przez Google za wartościowe. Przede wszystkim artykuły muszą być wartościowe. Treść możemy (i powinniśmy) wykorzystywać też w social mediach publikując odnośniki lub nawet fragmenty. To wszystko oczywiście wzbogacone grafiką, infografikami, czy też schematami.

Świetną metodą jest pozyskiwanie linków. Jak to robić i na co zwrócić uwagę bardzo dobrze opisuje Sławek Gdak w artykule na ten temat: https://www.blog.gdaq.pl/2021/10/jak-oceniac-jakosc-linkow/?utm_source=e-mail&utm_medium=newsletter&utm_campaign=blog-post&utm_content=25102021

Podsumowanie

Jak widzisz tanie strony www mogą być tanie jeżeli ktoś je dobrze zrobi. Jednak to raczej rzadkość. Wiąże się to z tym, że trzeba w to włożyć sporo pracy. Jednak większość wykonawców stron stwierdzi – przecież klient nie mówił że tego chce. Nie określił konkretnie czego wymaga. Często będą mieli racę. Dlatego cóż – zlecając warto mieć elementarną wiedzę na temat czego oczekujemy.

Na ten temat jest film poniżej – zobacz – ta wiedza może Ci się przydać:

Dodaj komentarz