Landing page sprzedażowy – ale co to właściwie takiego? W tym artykule rozwijam wszelkie wątpliwości dotyczące tego pojęcia – dowiesz się co to jest, czym różni się od strony internetowej i co powinien w sobie zawierać.
Jaka jest różnica pomiędzy landing page sprzedażowym, a stroną internetową?
Landing page sprzedażowy, inaczej nazywany stroną docelową, to specjalna strona internetowa stworzona w celu przekonania użytkowników do wykonania określonej akcji. Przykładowe akcje to dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter czy pobranie pliku. Głównym celem landing page jest konwersja użytkownika w klienta lub potencjalnego klienta.
Strona internetowa to natomiast ogólna strona przedstawiająca informacje o danej firmie lub temacie. Strona internetowa może składać się z wielu podstron i zwykle ma na celu przedstawienie firmy, zaprezentowanie produktów lub usług, udostępnianie treści lub informacji o wydarzeniach.
Podsumowując: główna różnica pomiędzy landing page sprzedażowym, a stroną internetową polega na tym, że landing page ma jedno konkretne zadanie (czyli konwersję). Strona internetowa ma bardziej ogólny charakter i prezentuje więcej informacji na różne tematy.
Z czego składa się dobra strona docelowa?
Dobry landing page sprzedażowy składa się z kilku kluczowych elementów. Te elementy które powinny być dopasowane do celów Twojej firmy i oczekiwań jej grupy docelowej. Poniżej przedstawiam Ci te elementy, na które moim zdaniem przede wszystkim warto zwrócić uwagę:
- Nagłówki – powinny przyciągnąć uwagę odwiedzającego i jasno określać cel strony.
- Tekst sprzedażowy – powinien przekonywać do zakupu lub wykonania pożądanej przez Ciebie akcji, a przede wszystkim zawierać mocne argumenty i przedstawiać korzyści dla potencjalnego klienta.
- Wizualizacje – warto zastosować grafiki, zdjęcia lub filmy, aby wizualnie przedstawić oferowane produkty lub usługi.
- Formularze (kontaktowe lub zamówienia) – umieść je w widocznym miejscu na stronie oraz upewnij się, że łatwo je znaleźć i z nich korzystać.
- Opinie i referencje – to, co mówią inni klienci o Twoich produktach lub usługach może być potężnym narzędziem przekonywania do zakupu kolejnych klientów.
- Gwarancje – warto na stronie zamieścić informacje o gwarancjach, np. zwrotu pieniędzy lub darmowej wymiany, jeżeli takowe oferujesz.
- Call to Action – przyciski Call to Action powinny zachęcać do wykonania pożądanej przez Ciebie czynności, takiej jak np. skorzystanie z oferty, pobranie materiałów, zapisanie się do newslettera itp.
BLOG Strony internetowe
Odkryj nasz blog o tworzeniu, poprawianiu i naprawianiu stron. Najlepsze praktyki i rozwiązania w jednym miejscu.
Jeśli chcesz stworzyć stronę internetową która przyciągnie klientów i zwiększy sprzedaż, nasz blog to idealne miejsce dla Ciebie!
Jesteśmy przede wszystkim ekspertami w dziedzinie tworzenia stron internetowych.
Nasze porady pomogą Ci stworzyć witrynę, która będzie nie tylko estetyczna, ale również funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników.
Dlaczego warto stosować landing page sprzedażowy?
Stosowanie landing page’a ma wiele korzyści. Oto kilka głównych argumentów za tym, aby zdecydować się na stronę docelową:
Zwiększa konwersję
Strona docelowa jest skonstruowana w taki sposób, aby skłonić użytkowników nie tylko do przeglądania strony, ale do podjęcia określonego działania. Może to być na przykład dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter czy pobranie pliku. Dzięki temu zwiększa się efektywność kampanii reklamowej i zyskujesz kolejnych klientów, a nie tylko użytkowników strony.
Ogranicza rozpraszanie się
Na stronie docelowej znajduje się tylko jedna oferta lub jedna akcja do wykonania. Takie rozwiązanie minimalizuje szanse na rozproszenie uwagi użytkownika. Co więcej – pozwala Ci to na zainteresowanie go tą jedną konkretną rzeczą, na której Ci zależy.
Dostosowuje treść
Landing page sprzedażowy pozwala Ci dostosować treść i przekaz do konkretnej grupy odbiorców (w tym wypadku zainteresowanych podjęciem konkretnej akcji). To zwiększa szanse na skuteczną komunikację z Twoimi odbiorcami.
Ułatwia badania marketingowe
Strona docelowa pozwala Ci na zbieranie cennych informacji na temat zachowań jej użytkowników. To pozwala na dokładniejsze zbadanie efektywności kampanii reklamowej i lepsze dostosowanie jej do potrzeb odbiorców. To duża zaleta, dzięki której masz szansę modyfikować podejmowane decyzje.
Landing page sprzedażowy – podsumowanie
Jeżeli miałbym krótko podsumować najważniejsze informacje z tego artykułu, to ważne jest, aby cała strona była łatwa w nawigacji, przyciągała uwagę (wizualnie i treściowo) i była zoptymalizowana pod kątem konwersji.
Stosowanie stron docelowych ma wiele zalet – pozwala na skuteczniejsze prowadzenie kampanii reklamowych, zwiększenie konwersji oraz pozyskanie cennych informacji na temat zachowań użytkowników odwiedzających tę stronę. Same zalety – nic, tylko brać się do tworzenia swojego landing page’a 🙂
Kim jestem?
Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.
Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.
Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.
Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.
Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.
You must be logged in to post a comment.