YouTube efektywna reklama Twojej firmy

YouTube efektywna reklama Twojej firmy

YouTube to platforma zrzeszająca ponad 20 milionów użytkowników w Polsce i ponad 2 miliardy widzów na świecie! Czy chcesz ich jako klientów? To miejsce wciąż nie zagospodarowane. Ląd dalej nie do końca odkryty. Jeszcze możesz wyprzedzić konkurencję radykalnie rozpoczynając prowadzenie kanału na YouTube.

Ze względu na to, że sam już taki kanał prowadzę dla swojej firmy zebrałem kilka doświadczeń, wiedzy, poparłem to wcześniejszymi umiejętnościami i … mój kanał SukcesStudio rozkręca się coraz bardziej, a obecnie prowadzę też kanały kilku firm. Z niektórymi obiekcjami które najczęściej zgłaszają przedsiębiorcy którzy boja się ruszyć z tym typem reklamy, promocji, zmierzyłem się już w artykule dostępnym tutaj: https://sukcesstudio.pl/wideomarketing-czyli-video-pomocne-w-biznesie/

Dziś postanowiłem wspomnieć o trzech głównych kierunkach o których warto wspomnieć:

  • Wsparcie klientów, a przy okazji … sprzedaży
  • Budowanie wizerunku eksperta
  • Rozbudowa sprzedaży – zdobywanie leadów 7/240/365
YouTube efektywna reklama Twojej firmy
YouTube efektywna reklama Twojej firmy

YouTube – druga wyszukiwarka po Google

Przede wszystkim uważam, że do biznesu, a szczególnie do klientów warto podchodzić tak jak sam chciałbym być traktowany.

  • Czy kupiłbym to sam co oferuje?
  • Zleciłbym taką usługę sam?
  • Czy zainteresowałbym się sam taka ofertą?

Stawiając się na miejscu klienta, przygotowuje coś do czego sam mam przekonanie. Co sam bym zamówił, zlecił.

W takim razie jak to jest z wyszukiwaniem informacji?

Co robisz jak chcesz coś wiedzieć?

Ja wyciągam telefon i … najpierw pytam wujka Google.

Masz tak samo?

No dobrze, ale czy jak chce wiedzieć jak coś zrobić to co wtedy robię?

Przykładowo potrzebuje wymienić żarówkę światła STOP w moim samochodzie. Gdzie wtedy mam szukać informacji?

Cóż wtedy szukam filmiku na ten temat…

Wiem! Mogę zapytać szwagra, albo sąsiada. Ale czasem to kończy się tak jak w słynnej bajce sąsiedzi. Zwykle nie mam tyle czasu na zabawę, czy też przede wszystkim szkoda mi tracić czas na i pieniądze na poprawki tego co mógłbym zrobić od razu.

W takim razie uruchamiam popularny portal z filmikami i szukam rozwiązania.

Dlaczego to robię?

Wielokrotnie przekonałem się, że pewne rzeczy zrobię dzięki temu szybciej i lepiej. Owszem czasem nie było tak jak chciałem i zaufanie do treści z portalu nie jest duże, ale zdecydowanie większe niż do umiejętności niektórych moich szwagrów (Sorry szwagier, przepraszam jak to czytasz zapraszam, omówimy to przy … bezalkoholowym).

Też tak masz?

No to skoro sam/sama z tego korzystasz to czego nie pojawić się tam ze swoja firmą, lub ze swoimi umiejętnościami?

Gdzie szukasz najczęściej informacji
Gdzie szukasz najczęściej informacji

Wsparcie klientów, a przy okazji … sprzedaży

Ekonomia Wdzięczności Garyego Vaynerchuka pokazuje i uczy, jak małe rzeczy i troska o ludzi (wszystkich, nie tylko klientów) może wnieść Twój biznes na wyżyny sukcesów. To słynne daj, daj, daj … poproś rzeczywiście działa.

Widzę to na co dzień.

Jeżeli rozwiązuje problem klienta, to on chętniej ze mną rozmawia.

To słynne: przyjaciół poznaje się w biedzie nie na darmo się wzięło.

Jak mamy problemy i szukamy rozwiązań, to gdy je dostaniemy często odczuwamy wdzięczność do takiej osoby.

Czasem jest oba bardzo ulotna i krótka, ale jednak jest.

Wartości firmy wyjaśnione przez właściciela - doskonały pomysł
Wartości firmy wyjaśnione przez właściciela – doskonały pomysł

Podchodząc do tego w ten sposób – pozwól, że zrobię to na swoim przykładzie – przygotowuje materiały które nie są przeznaczone tylko dla ludzi biznesu:

  • Przygotowuje materiały filmowe dzięki którym mogę komuś pomóc i przez to sprawić że będzie mieć lepszy dzień.
  • Może kogoś natchnę pomysłem na nowy biznes.
  • Ktoś inny zauważył, że czegoś zapomniał przy robieniu biznesu.
  • Jeszcze ktoś inny po prostu dojdzie do wniosku, że może zmienić swoje życie na lepsze.

Dostaje takie sygnały od ludzi.

Przykłady?

Proszę bardzo:

Na czas pisania tego artykułu około 28.000 osób obejrzało ten mój filmik dotyczący ustawy o RODO2:

Ustawa pozostaje w kręgu moich zainteresowań jak i moich klientów którzy maja strony internetowe, czy też wystawiają hot-spoty w swoich lokalach.

Z kolei film o oszczędzaniu także obejrzało wiele osób i dostałem sygnały, że zwrócił uwagę na pewne zagadnienia:

Nie jestem specjalistą od cyberbezpieczeństwa jednak jako informatyk czynnie pracujący w zawodzie od ponad 25 lat doskonale znam podstawowe rzeczy dotyczące bezpieczeństwa.

Często te podstawowe rzeczy są zaniedbane w wielu firmach czy u osób prywatnych stąd powstał film na ten temat:

Zostań ekspertem w swojej dziedzinie w oczach swoich klientów

Tworząc materiały na swój kanał na YouTube bierz pod uwagę to, że nie jesteś ekspertem (no chyba, że akurat jesteś) od robienia dobrych filmów, dykcji, poprawnego wysławiania, odpowiedniej intonacji głosu, prezencji itp.

Widzowie oczekują eksperta, od rzeczy którą się zajmujesz i na jakiej temat robisz film.

Jeżeli pojawią się tam wpadki, przejęzyczenia itp. nie szkodzi.

Twoje nagranie będzie bardziej autentyczne i prawdziwe.

Nie ucierpi Twój wizerunek eksperta, a wręcz ocieplisz go w ten sposób stając się bardziej człowiekiem.

Bo przecież człowiek ma prawo do błędów.

Nie ma ludzi którzy znają się i potrafią wszystko.

W ten sposób chyba wyjaśniłem już dlaczego na moich i innych Youtuberów filmach zostawiane są drobne wpadki. Oczywiście jak mogę to usuwam te większe, ale jednak czasem ślad po tym zostaje. Wychodzę z założenia jednak, że jak ktoś chce ładnej poprawnej polszczyzny może odszukać filmy z profesorem Miodkiem, czy też profesorem Bralczykiem (obu gorąco polecam zobaczyć, szczególnie materiał profesora Bralczyka o tym jak mówić).

Jak pokazuje siebie jako eksperta?

Przede wszystkim polecam serię filmów o pozycjonowaniu pierwszy odcinek zamieszam poniżej:

Jeżeli chodzi o mnie jako specjalistę do spraw informatycznych polecam serię pigułka IT contentu.

Poniżej jeden z odcinków tej serii:

Powyższe serie filmików są przeze mnie mocno eksploatowane.

Jeżeli mój klient czegoś nie wie to … wysyłam mu filmik gdzie tłumaczę jak to zrobić.

Ciągłe opowiadanie tego samego jest nużące – jednak problemy klientów trzeba rozwiązywać.

Stąd mój pomysł na nagranie najważniejszych odpowiedzi i … przesyłanie tego do klientów w formie filmików.

Zauważyłem że w ten sposób zaoszczędzam mnóstwo czasu, które mogę przeznaczyć na inne rzeczy związane z moją firmą. Też tak chcesz?

To rozwiązanie jest stanowczo dla Ciebie.

Relacja z obiektu u klienta - czemu nie
Relacja z obiektu u klienta – czemu nie

Wideo na YouTube, będzie zdobywało dla Ciebie leady 7/24/365

Pamiętaj – YouTube to platforma zrzeszająca ponad 20 milionów użytkowników w Polsce i ponad 2 miliardy widzów na świecie. Dzięki materiałom wideo dotrzesz przede wszystkim do klientów zainteresowanych Twoją usługą, Twoim produktem.

Nie traktuj swojego kanału YouTube jak słupa ogłoszeniowego.

O powyższym problemie możesz poczytać więcej w artykule: https://sukcesstudio.pl/budowanie-spolecznosci-w-social-mediach/ tam opisałem, dlaczego profili społecznościowych (a kanał z materiałami wideo też można w pewnym sensie zaliczyć do takich) nie traktujemy jak słupów ogłoszeniowych. Jeżeli na swoim kanale zamieścisz tylko same reklamy lub materiały które będą nakłaniały w jakikolwiek sposób do korzystania z Twoich usług to nie ma co liczyć na wielu widzów takiego kanału.

Co w takim razie zrobić?

FAQ

Nie, to nie brzydkie słowo po angielsku.

FAQ (ang. frequently asked questions – często zadawane pytania) – zbiory często zadawanych pytań i odpowiedzi na nie, mające na celu udzielenie danemu użytkownikowi serwisu internetowego pomocy bez konieczności angażowania do tego jakichkolwiek osób.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/FAQ

Nagraj najczęściej zadawane pytania przez klientów, oraz odpowiedzi na nie.

Ktoś kto będzie zastanawiał się nad skorzystaniem z twojej usługi / zakupu Twojego produktu, powinien znaleźć tam rzetelną informację o produkcie / usłudze.

To ma być informacja, nie reklama.

Skoro ktoś wszedł na twój kanał z filmami / filmikami to już jest zainteresowany produktem / usługą. Jednak często szuka więcej informacji na ten temat.

Twój film powinien dostarczyć tej wiedzy.

Materiał wideo - Całodobowy handlowiec
Materiał wideo – Całodobowy handlowiec

Co możesz jeszcze nagrać?

  • Coś z życia firmy, pokazując, że pracują tu ludzie. Sympatyczni ludzie.
  • Vlog z imprezy na której firma była sponsorem.
  • Rozmowę z jednym z klientów – z pytaniem dlaczego wybrał Was?
  • Vlog z konferencji, gdzie ktoś z firmy coś przedstawiał.
  • Filmy w zależności od branży – np. jak wyglądało wykonanie usługi u klienta, co zmieniło użycie produktu u klienta.
Zostań ekspertem w swojej dziedzinie w oczach swoich klientów
Zostań ekspertem w swojej dziedzinie w oczach swoich klientów

YouTube – Podsumowując

Przeglądając portal YouTube można znaleźć sporo filmików na różne tematy, jednak bardzo mało firm pokazuje filmiki eksperckie, materiały dzięki którym mogę zdobyć wiedzę dzięki której zdecyduje się zamówić produkt / usługę właśnie w tej firmie.

Teraz jest na to czas by w to wejść.

Wykorzystaj to.

Ponad 10 lat temu ktoś kto posiadał stronę internetową był często liderem w branży.

Wszedł w sprzedaż, pozyskiwanie klientów drogą cyfrową, pokazał swój biznes w cyfrowym świecie.

Dziś jednak świat poszedł do przodu.

Ludzie mają coraz mniej czasu na czytanie treści takich jak ten artykuł. Wolą obejrzeć filmik w którym dowiedzą się tego samego.

Daj swoim klientom to czego w tym momencie potrzebują, a utrzymasz wysoką pozycję w branży.

Nagrywanie nowego materiału
Nagrywanie nowego materiału

Chętnie porozmawiam z tobą na temat Video marketingu i jego zastosowaniu i możliwościach w Twoim wypadku.

Możesz skorzystać z DARMOWEJ KONSULTACJI bez zobowiązań z Twojej strony.

Wypróbuj mnie – dowiedz się czy warto ze mną rozmawiać.

Chcesz wiedzieć więcej na ten temat?

Darmowa konsultacja

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Wypróbuj mnie – sprawdź czy warto ze mną porozmawiać.

Umówmy się na rozmowę, w dogodnym dla obu stron terminie. Porozmawiajmy przez około 15 minut. Przede wszystkim jeżeli stwierdzisz, że to co proponuje ma dla Ciebie sens i wartość, będziemy działać dalej.

Jeżeli stwierdzisz, że nie ma to dla Ciebie sensu – lub ja stwierdzę, że nie mam możliwości Ci pomóc cóż – na tym zakończymy – nie każdemu mogę pomóc.

Zapewniam pełną poufność naszej rozmowy i dyskrecję.

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]

Dodaj komentarz