Obsługa mediów społecznościowych w firmie

Obsługa mediów społecznościowych w firmie (2)

Obsługa mediów społecznościowych w firmie coraz częściej oznacza nie tylko to co zamieści specjalista, ale też to co zamieszczają pracownicy. Coraz częściej social media to obecnie nie tylko prywatne zabawki. To coraz częściej potężne narzędzia do działania na rzecz firmy. Czy wykorzystujesz ich możliwości?

Social Media? – tylko wyznaczony pracownik PR

Większość firm przez lata komunikowała ze światem oficjalnie, najlepiej poprzez agencję PR. To oni byli „namaszczeni” przez zarząd do tej roli.

Jednak okazuje się, że w świecie mediów społecznościowych to już nie działa.

Coś co było ukrywane – jak oni to robią – coraz częściej staje się transparentne.

Trzeba pokazać ludzi tworzących firmę.

Ludzi, którzy niekoniecznie są rekinami mediów, czy w ogóle widzą sens odrywania się od bieżącej pracy.

Ludzie angażują odbiorców znacznie silniej niż strony firmowe czy też profile społecznościowe firmy.

Jednak większość osób, przeglądających media społecznościowe nie daje nawet lajków m. in. z powodu założonej „ostrożnej obecności”.

Jak zdobywać klientów w sieci
Jak zdobywać klientów w sieci

Dlaczego tak jest?

Nie są pewne:

  • czy powinny się narażać na krytykę – mimo, że w realnym życiu nie boją się mówić,
  • czy to, co napiszą, jest wystarczająco mądre, odkrywcze czy przełomowe – tak jakby prawo do wypowiedzi należało tylko do garstki najwybitniejszych profesorów,
  • co powiedzą ich znajomi, szef, klienci – a przecież złe postawienie przecinka nie zdyskwalifikuje ich jako wartościowego człowieka.

Po tym wszystkim najważniejsze: po co mieliby to robić?

Kiedy Elon Musk stał się jest jednym ze współzałożycieli przedsiębiorstwa Tesla Motors i głównym architektem jej produktów firma nie stała zbyt dobrze finansowo. Kiedy był już gotowy produkt do sprzedaży, nie było pieniędzy na jego reklamowanie. Aby wypromować nową markę trzeba wielu milionów dolarów, a niestety … tego nie było.

Tutaj Elon Musk wzniósł się ponad poziom innych działających na rynku firm, co zresztą działa do dziś. Samochody Tesli są sprzedawane głównie za pośrednictwem internetu i salonów marki. Nie ma sprzedaży z wykorzystaniem sieci dealerskiej.

Kiedy zdając sobie sprawę z małych możliwości finansowych potrzebnych do rozreklamowania marki Tesla stanął przed załogą swojej fabryki powiedział, że potrzebuje ich pomocy.

Wszystkich pracowników.

Od dyrektora wydziału po sprzątających magazyn.

Wszyscy muszą się stać sprzedawcami.

Bo dzięki temu będą mogli wszyscy dobrze zarabiać.

Każdy z pracowników reklamował firmę korzystając ze swoich social mediów po to by ruszyła sprzedaż samochodów. Efekt?

Samochody zaczęły się sprzedawać, klientów cały czas przybywa.

Oczywiście Elon świetne wykorzystał też wiele pomysłów na to jak rozreklamować to co sprzedaje Tesla.

obsługa mediów społecznościowych – Trochę danych statystycznych

Można zadać sobie pytanie:

Po co właściwie obsługa mediów społecznościowych w mojej firmie?

Jeżeli firma nie jest wielką korporacją może nie ma to aż tak wielkiego znaczenia.

W takim razie przejrzyj te oto dane.

Na początek wykorzystanie social mediów na świecie z podziałem na medium:

Styczeń 2022 - social media w świecie
Styczeń 2022 – social media w świecie

To teraz to samo, ale już w Polsce:

2021 - POLSKA - najczęściej używane social media
2021 – POLSKA – najczęściej używane social media

To dlatego namawiam gorąco do wideomarketingu.

Tak jak chociażby tutaj: https://sukcesstudio.pl/youtube-efektywna-reklama-twojej-firmy/

Ponieważ popularność YouTube jest ogromna warto się tam znaleźć wraz ze swoją firmą, produktem, usługą itd.

Może jednak z tymi statystykami zacznijmy od początku.

Ile w ogóle ludzi w Polsce korzysta z internetu?

Proszę bardzo:

2022 - POLSKA - Raport - populacja - internet -social media
2022 – POLSKA – Raport – populacja – internet -social media

Czy widzisz te dane powyżej?

Prawie 33 miliony osób w Polsce korzysta z internetu, a ponad 27 milionów ma konta w mediach społecznościowych.

To są Twoi potencjalni klienci.

Czy docierasz do nich?

To teraz zobaczmy jak to wygląda z podziałem na wiek, oraz płeć:

2021 - POLSKA - social media - zainteresowanie z podziałem na płeć i wiek
2021 – POLSKA – social media – zainteresowanie z podziałem na płeć i wiek

Teraz jeszcze jedna ciekawa tabelka.

Czas spędzony dziennie na poszczególnych działaniach w godzinach z podziałem na poszczególne rodzaje:

2021 - POLSKA - dzienny czas w godzinach poświęcony na
2021 – POLSKA – dzienny czas w godzinach poświęcony na

Wynika z tego, że aż 6 godzi i 44 minuty dziennie ludzie korzystają z internetu. Prawie dwie godziny dziennie przeznaczają na social media. To jak to jest. Czy przekonałem Cię do tego, że warto poważnie zastanowić się czy robisz wszystko co trzeba by wykorzystać pełen potencjał mediów.

Więcej dostępnych danych dostępnych na stronie https://datareportal.com/ zamieszczam poniżej:

Porównajmy rok 2018 oraz 2021 to daje nam trzy lata różnicy. Jak zmieniły się poszczególne dane?

W takim razie dla porównania dane z 2021 roku:

Obsługa mediów społecznościowych – każdy sprzedaje, tworzy wizytówkę firmy

Czy obsługa mediów społecznościowych zostanie wpisana w przyszłości do listy obowiązków każdego pracownika?

Świat, który nadchodzi to metaświat (Metaverse to sieć wirtualnych światów 3D skoncentrowana na połączeniu społecznościowym), który zniesie bariery geograficzne i spowoduje, że pojęcie sieć społeczna zyska o wiele większe znaczenie.

Już w tym momencie w sytuacji, gdy często pracujemy zdalnie znikają bariery odległości.

Bariery geograficzne.

Co za tym idzie – coraz częściej może dochodzić do sytuacji, że pracownik będzie wykonywał swoją pracę na rzecz firmy nawet na innym kontynencie.
Rozwój technologii internetowych, przetwarzania chmurowego i narzędzi do komunikacji, oraz coraz powszechniejsza akceptacja relacji wirtualnych powoduje, że umiejętność wyrażania siebie w mediach społecznościowych przestanie być ciekawym urozmaiceniem, a stanie się niezbędną umiejętnością pracowników przyszłości.

  • Każdy będzie publikował.
  • Będzie tworzył treści.
  • Każdy będzie swoją tubą (YouTube?).

Umiejętność tworzenia treści, wyrażania siebie, swojej firmy, tego co oferuje promuje wręcz sprzedawania w ten sposób lub chociażby pozyskiwanie leadów w ramach zamieszczania treści w mediach społecznościowych będzie absolutnie podstawową umiejętnością pracowników.
Tak jak dziś Excel czy język angielski, a do niedawna „obsługa komputera” i „pakietu office”.

Ci, którzy tego nie opanują, zaczną niebezpiecznie dryfować na manowce rynku pracy.

Może się okazać, że nie są tak niezbędni jak do tej pory.

Budowanie społeczności w SM
Budowanie społeczności w SM

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]

Dodaj komentarz