Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy

Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy

Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy – to jest dość proste i darmowe. Jednak jak stworzyć kanał by był użyteczny dla firmy – to już wyższa szkoła jazdy. Jeżeli jeszcze ma przyciągać klientów – to warto to przemyśleć.

Podobnie jak ze stroną internetową podejście do stworzenia kanału na YouTube wydaje się proste:

  1. Wynajmiemy firmę która się na tym zna.
  2. Oni coś nagrają.
  3. Zamieścimy
  4. Dotrzemy do 20 milionów widzów w Polsce z usługą która jesteśmy w stanie wykonać dla najwyżej 100 osób w miesiącu.

Wszystko pięknie tylko w ten sposób powstanie coś podobnego do Twojej strony internetowej:

Oferujemy wszystko dla wszystkich i mamy w tym duże doświadczenie.

To co – może jednak nie warto to robić?

Warto.

Ponieważ w większości branż, dalej jest to błękitny ocean do poszukiwania potencjalnych klientów. Dlatego są duże szanse, że włożone pieniądze i czas w tego typu reklamę – działalność – dość szybko się zwrócą.

„Nauczyłem się, żeby zawsze podejmować się rzeczy, których nigdy wcześniej nie robiłem. Wzrost i wygoda nie współistnieją”

Ginni Rometty

Z serwisem YouTube jest podobnie jak z innymi Social Mediami – pytanie czy masz pomysł by to prowadzić. Jaki jest pomysł na to by robić to ciekawie, przyciągać raczej klientów niż wszystkich i na dodatek robić to tak by nas polecali?

YouTube dla Twojej firmy
YouTube dla Twojej firmy

Przede wszystkim liczy się pomysł

Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy? – zacznij od pomysłu.

Czyli?

Tak jak w wypadku wszelkich działań marketingowych warto się zastanowić do kogo chcemy trafić?

Kto jest naszym klientem?

Jeżeli już wiemy kto jest naszym klientem, możemy sobie zadać pytanie co on potrzebuje.

Wiem.

Twojego produktu lub usługi.

Tylko co robi gdy jej szuka?

Co ogląda lub co się z tym wiąże?

Co chciałby obejrzeć szukając Ciebie – twojego produktu / usługi?

Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy - nawet usługi prawnicze można pokazać na przykładzie
Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy – nawet usługi prawnicze można pokazać na przykładzie

Jakie materiały zamieszczać na YouTube

Materiały które możesz przygotować na kanał YouTube swojej firmy podzieliłbym na:

  • Informacyjne – że jest taki produkt taka usługa.
  • Edukacyjne – jak to działa, co robić w różnych sytuacjach itp.
  • Ciekawostki z pracy – ludzie lubią podglądać innych przy pracy, szczególnie że w niektórych dziedzinach ludzie dochodzą do prawdziwego mistrzostwa. Przykład: dzień z pracy montera.
  • Ciekawostki z branży – zrobienie czegoś tak, powoduje to i tamto. Przykładowo jest lepiej, oszczędniej, cieplej itd. Przykład: dodanie tej uszczelki do okna zapewnia że okno ma lepsze parametry.
  • Codzienność w firmie, ciekawe przypadki, klienci, sytuacje które można zaprezentować – to w zależności od branży.

W wypadku tego ostatniego punktu świetnie sprawdzają się filmiki typu Short na YouTube – więcej na ich temat możesz przeczytać w moim artykule:


Jeżeli nie masz pomysłu co i jak zrobić możesz skorzystać z darmowej konsultacji ze mną:

Darmowa konsultacja

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Wypróbuj mnie – sprawdź czy warto ze mną porozmawiać.

Umówmy się na rozmowę, w dogodnym dla obu stron terminie. Porozmawiajmy przez około 15 minut. Przede wszystkim jeżeli stwierdzisz, że to co proponuje ma dla Ciebie sens i wartość, będziemy działać dalej.

Jeżeli stwierdzisz, że nie ma to dla Ciebie sensu – lub ja stwierdzę, że nie mam możliwości Ci pomóc cóż – na tym zakończymy – nie każdemu mogę pomóc.

Zapewniam pełną poufność naszej rozmowy i dyskrecję.

Jak stworzyć kanał na YouTube – strona techniczna

Strona techniczna to to wszystko co trzeba zrobić by pomysł na filmik przerobić na gotowy materiał na kanale który możemy udostępnić klientom, sympatykom itp.

Przygotowanie kanału

Zanim pojawi się coś na naszym kanale trzeba go przede wszystkim przygotować.

  • Przygotowanie grafik – Awatar – logo, grafika główna kanału ewentualny znak wodny.
  • Słów – fraz kluczowych.
  • Odpowiednich opisów i informacji, wymaganych przez serwis jak i mieszczących się w dobrych praktykach. Przykładowo dodanie spisu treści do dłuższych materiałów.

Przygotowanie materiałów wideo

Przygotowanie materiału to przede wszystkim:

  1. Przede wszystkim pomysł na film
  2. Sprawdzenie fraz kluczowych: tytuł i obrazek, oraz pierwsza linijka opisu filmu powinna zawierać frazę kluczową. Frazę kluczową najlepiej wyszukać za pomocą narzędzia do analizy SEO. Sam korzystam i polecam przykładowo SEMstorm
  3. Przygotowanie scenariusza
  4. Określenia co jest potrzebne – kto wystąpi, co chcemy pokazać, skąd wziąć rekwizyty, wynajem planów, transport, przygotowanie rekwizytów itp. cała logistyka.
  5. Nagranie.
  6. Montaż filmu – dodanie grafik napisów itp.
  7. Przygotowanie materiału do publikacji na kanale – przygotowanie miniaturek, opisów, informacji dodatkowych lub rozszerzających temat, spisu treści itp.

Tutaj warto zauważyć że czasem pierwsze 5 punktów można zrealizować w 15 minut i to wystarczy. Czasem trzeba poświęci na samo wyszukanie materiałów do realizacji kilka godzin czy nawet dni. Tak może być jeżeli opieramy się na jakiś badaniach czy tez przygotowujemy jakąś próbę która zostanie uwieczniona na filmie.

Ekipa filmowa przy pracy
Ekipa filmowa przy pracy

Bieżąca obsługa kanału

Bieżąca obsługa kanału to przede wszystkim kilka elementów na które chciałbym zwrócić uwagę:

  • Pilnowanie terminów publikacji.
  • Obsługa komentarzy.
  • Sprawdzanie statystyk i analiza co z tego wynika.

Dodawanie materiałów.

Poprowadzę kanał YouTube Twojej firmy

Poprowadzę kanał YouTube dla twojej firmy

Kanał YouTube zapewni ci dostęp do ponad 20 milionów użytkowników w Polsce i ponad 2 miliardów widzów na świecie! Czy chcesz ich jako klientów?

Zapraszam – zobacz moją propozycje – mam w tym coraz większe doświadczenie (już ponad 10 lat), obsługując już kilkanaście firm.

Jak stworzyć kanał na YouTube – dyscyplina

Warto wspomnieć o tym, że podobnie jak w wypadku innych social mediów, ważna jest dyscyplina publikacji. Przede wszystkim kanałów gdzie są zamieszczone 2-3 filmiki jest mnóstwo. Bazując na własnych doświadczeniach obecnie po 2-3 latach tworzenia i publikowania materiałów można zauważyć wyraźny napływ klientów z tego kierunku.

Przede wszystkim prowadzenie firmowego kanału YouTube należy traktować jako inwestycję, a nie jako coś co przyniesie efekty już za chwilę.

To oczywiście też się sprawdza.

Z mojej praktyki wynika, ze warto jest robić materiały edukacyjne dla klientów, wyjaśniające chociażby jak działa dana usługa.

Takie materiały są czystą wartością dodaną do produktu który wyróżnia nas na tle konkurencji.

Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy - filmik edukacyjny z serii jak
Jak stworzyć kanał na YouTube dla firmy – filmik edukacyjny z serii jak

Dlaczego warto prowadzić firmowy kanał na YouTube?

Przede wszystkim dlatego, że w Polsce nie ma jeszcze wiele konkurencji w tej dziedzinie. Są branże takie gdzie konkurencji nie ma wcale. W ten sposób zdobywasz klientów tych których konkurencja nawet nie dostrzegła.

Często tworząc materiały wideo na których samemu samej się pokazujesz przede wszystkim zaczynasz uchodzić za eksperta w oczach swoich klientów.

Chętniej kupimy czy zamówimy coś od kogoś kogo widzieliśmy na ekranie, niż od kogoś kto się ukrywa tylko za logo firmy nie pokazując siebie.

Ludzie chcą rozmawiać z ludźmi.

Nie z robotami, czat-bootami itp.

Co powie o mnie konkurencja jak mnie zobaczy na filmie?

Z doświadczenia nie nastawiałbym się na zbyt wiele. Najwyższą formą pochwały od konkurencji będą słowa: „yhm ten z mojej konkurencji wcale nie jest taki głupi jak mi się wydawało”.

To też chyba warte zachodu 😉

YouTube dla firmy remontowej
YouTube dla firmy remontowej

Czego się nauczę?

Mówi się że starsze pokolenie to domena tekstu, książek, materiałów pisanych, drukowany itp.

Młodsze pokolenia to głównie obrazki, komiksy itp. Więcej obrazków niż tekstu.

Najmłodsze pokolenia to głównie filmiki.

Jeżeli Twoja firma ma w zamiarze trwać kolejne 10 lat to może warto pomyśleć jak docierać też do tych młodszych klientów?

Przyszłość zaczyna się dziś, nie jutro

Czy Ty i Twoja firma jesteście na to gotowi?

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]

Dodaj komentarz