Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca

Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca

Cokolwiek czynisz czy dotyczy to firmy, czy wdrażania oprogramowania, czy przede wszystkim inwestycji w marketing bądź cierpliwy / cierpliwa.

Skąd nagle taki tytuł mojego kolejnego wpisu?

Powodem jest pewien klient, z którym po rozmowie przypomniała mi się słynna łacińska maksyma:

Quidquid agis, prudenter agas et respice finem
Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca

Owidiusz

Jakże często nie pamiętamy o tej maksymie w codziennym zabieganym świecie.

Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca
Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca

Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca

Nasze życie coraz bardziej pędzi do przodu. Przyzwyczajamy się powoli do tego tempa.

Płatność? Blik i już.

Jedzenie? Zamawiam i za chwile dostawca przywozi.

Zakupy? Kupuje przez internet i … zaraz, ale dlaczego dopiero jutro? Dziś się nie da?

Wrzucamy zdjęcie na social media i za 5 minut wszystko jasne. Jest dużo lajków?

Jednak nie wszystko tak działa.

Jest wiele dziedzin które nie zadziałają tak szybko.

Coś boli, bierzesz tabletkę i po problemie. Jednak to organizm bólem pokazał Ci że coś jest nie tak.

Zamiast to naprawić, zmienić, wyleczyć usuwasz symptomy (sygnał alarmowy), a nie przyczynę (rzeczywistą chorobę o której organizm daje Ci znać bólem).

Powiem jaśniej:

Działasz tak: mam gorączkę (wystąpił symptom), to zepsuje termometr i po problemie!

Czy nie tak samo działasz w swoim biznesie?

Też ignorujesz sygnały ostrzegawcze?

Też interesuje Cię szybkie rozwiązanie, a nie skuteczne?

Przede wszystkim umówmy się:

Pomiędzy rozwiązaniem, a dobrym rozwiązaniem, czy też skutecznym rozwiązaniem jest jednak różnica.

Gorączka
Gorączka

Marketing to bieg długodystansowy

Cokolwiek czynisz w marketingu, bierz pod uwagę to, że bierzesz udział w biegu długodystansowym.

Czy to będzie praca nad social mediami, w celu zdobycia i utrzymania społeczności:

Podstawy Obsługi social mediów w biznesie
Podstawy Obsługi social mediów w biznesie

Czy tworzenie i rozbudowa strony tak jak opisuję to w artykule dostępnym tutaj: https://sukcesstudio.pl/strona-internetowa-w-b2b-krok-po-kroku/

Czy tworzenie lejków, ich „higiena” czy tez wiele innych działań, to wszystko wymaga czasu.

Nemo patiens, nisi sapiens

Nikt nie jest mądry, jeśli nie jest cierpliwy

Cierpliwość to często zapomniana u nas cecha.

Cecha mało popularna.

My chcemy już tu, teraz, natychmiast.

Jednak często na dobre rzeczy warto poczekać.

Cierpliwość
Cierpliwość

Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie

Chcę by jednak wybrzmiało to wyraźnie. Jeżeli widzisz, że coś nie daje rezultatów, to warto sprawdzić czy nie robisz jakiś błędów.

Może Twoje założenia nie są najlepsze.

Warto je zweryfikować.

Jednak jak wszystko zrobiłeś / zrobiłaś co było możliwe zostaje jeszcze zastosowanie się do ostatnich dwóch wyrazów łacińskiej sekwencji: patrz końca

Czyli poczekaj cierpliwie na efekt tego co zrobiłeś, zrobiłaś.

Strona internetowa – czyń rozważnie i patrz końca

To nie jest ulotka, czy też bilbord na mieście.

Pozycjonowanie strony na słowa kluczowe może potrwać od 6 miesięcy do 3 lat.

Oczywiście przy założeniu, że nie masz budżetu Coca Coli, czy Disneya – jeżeli masz taki budżet na pozycjonowanie swojej strony to przepraszam.

Rzeczywiście po trzech miesiącach masz prawo oczekiwać efektów.

Zbudowanie społeczności w social mediach – czyń rozważnie i patrz końca

Zbudowanie społeczności to minimum 2-3 lata CODZIENNEJ ciężkiej pracy.

Ściągawkę masz powyżej – spróbuj – wiem, że działa.

Oczywiście mówię o wartościowej społeczności, a nie takiej którą budujesz na zasadzie odkrywania swojego ciała coraz bardziej – to jest raczej na krótką metę.

Kanał na YouTube – czyń rozważnie i patrz końca

Tu fachowcy mówią, że potrzeba na to 2-3 lata.

Ja z swojego doświadczenia przy różnych projektach powiem tak:

  • Dużo zależy od grupy docelowej,
  • Czy to co proponujesz jest spójne,
  • Czy to co robisz jest w danym momencie popularne,
  • Nastawiasz się na dużą ilość oglądających, czy raczej na potencjalnych klientów na to co proponujesz?

Jest mnóstwo kanałów na YouTube gdzie jest tylko kilkanaście filmów.

Dlaczego?

Twórcy nie znają maksymy: Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca?

Nie.

Często chcemy efektów TERAZ.

Dziś.

Dlaczego nie oglądają jak mam kilkanaście filmów?

Ja zadaje sobie to pytanie przy blisko 300 filmach na kanale w momencie powstawania tego artykułu.

Jednak wiem, że dużo filmów mógłbym zrobić lepiej – i to robię.

Nie kasuję tylko nagrywam kolejne.

Część wiedzy zawartej w filmikach trzeba aktualizować.

Dlatego ta praca nie ma końca, ale tez po blisko dwóch latach pracy nad tym, zaczynam dostrzegać efekty mojej pracy.

Dzwonią klienci: bo wie Pan ja oglądałem Pana film …

Też chcesz tego?

Czyń rozważnie i patrz końca!

Podcast, blog, itp. – czyń rozważnie i patrz końca

Mamy tysiące stron na których są 2-3 wpisy blogowe.

Po dacie ostatniego, można zorientować się kiedy właściciele firmy ostatnio na nią spoglądali.

Blog to świetne narzędzie do pozycjonowania strony internetowej niemalże za darmo.

Cokolwiek czynisz by prowadzić bloga rób to rozważnie – dobieraj słowa kluczowe, pisz treści skierowane do czytelników, a nie pod SEO (chociaż jeżeli nie będą spełniać wymagań SEO to nie licz na spektakularne wyniki).

Bardzo ważna (tak jak w social mediach ) jest tutaj regularność.

To raz na tydzień – to minimum.

To samo dotyczy Podcastów i innych tego typu działalności.

Jak wiele jest kanałów gdzie mamy 3-5 filmów.

Tysiące.

Jednak takich gdzie jest więcej niż 100 już tylko setki (w danej tematyce).

Powoli do celu
Powoli do celu

Cokolwiek czynisz rób porządnie

W młodości uwielbiałem czytać książkę Znaczy Kapitan – napisał ją Karol Olgierd Borchardt mój ulubiony cytat to powiedzenie tytułowego bohatera Kapitana Mamerta Stankiewicza:

Znaczy wszystko musi być zrobione PORZĄDNIE.

Kapitan Mamert Stankiewicza

To często odnosi się do wszystkiego co robimy.

Robiąc coś porządnie mamy prawo oczekiwać „porządnych” efektów.

Jednak to „porządnie” to często praca przez lata.

Nie taka na dzień dwa.

Nie taka na napisanie dwóch trzech artykułów, nagranie kliku filmików, czy tez podcastów.

To praca od której coraz dalej jest współczesnemu społeczeństwu.

Właśnie przez to że blisko 95% ludzi się nie chce, Ty masz nad nimi przewagę.

Wygrasz cierpliwością.

Czy już wiesz jak na czasie jest ta stara łacińska maksyma: „Cokolwiek czynisz, czyń rozważnie i patrz końca”?

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]

Dodaj komentarz