TOP 7 platformy na sklep internetowy

Platformy na sklep internetowy - 7 najlepszych

Najlepsze platformy na sklep internetowy to artykuł w którym chcę przedstawić 7 najlepszych platform. W kilku słowach co wybrać, dlaczego i do jakich zastosowań.

Na początek przede wszystkim warto wspomnieć o tym, że aby sprzedawać w internecie nie jest niezbędny sklep internetowy.

Można łatwo i przyjemnie sprzedawać poprzez swoja stronę, social media czy też innego typu działalność np. wykorzystując to co daje serwis 1koszyk.pl gdzie możemy zamieścić linki do zakupu i udostępnić płatności elektroniczne o których wspominałem niedawno w artykule: https://sukcesstudio.pl/platnosci-elektroniczne-na-stronie-i-w-social-mediach/

Dziś jednak chciałbym przede wszystkim przedstawić platformy na sklep internetowy, dlatego nie przeciągając przejdę do rzeczy:

Platformy na sklep internetowy

Platformy opisywane poniżej maja różne warunki użytkowania, różne możliwości i …. różne ceny i opłaty.

WooComerce – własny sklep internetowy za darmo?

WooComerce – czyli sklep oparty na WordPress, czyli w systemie bardziej nadającym się do innych zastosowań.

To tak jakby osobówka przewozić pralkę.

Niby się da.

Jest to możliwe.

Jednak nie będzie to takie proste.

Można użyć do kilku produktów.

Ciągle aktualizacje wymagają poświęcenia dużej ilości czasu (lub pieniędzy) na obsługę.

Bez wątpienia największym atutem jest to, że oprogramowanie jest darmowe i przy odrobinie chęci można taki sklep uruchomić niemalże za darmo (nie liczę tutaj nakładu pracy). Do poważnych zastosowań konieczna jest jeszcze integracja z bramką płatniczą.

Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda – sporo fajnej wiedzy i wtyczek: https://woocommerce.pl/

Platformy na sklep internetowy WooComerce
Platformy na sklep internetowy WooComerce


PrestShop – sklep darmowy ale …

PrestShop – rozwiązanie oparte na platformie open sources – przede wszystkim wymaga albo dużej wiedzy, albo sporych pieniędzy aby sklep działał.

Brak opłaty abonamentowej, elastyczność to największe plusy.

Jednak jakiekolwiek zmiany czy integracje wymagają dodatkowych kosztów.

W platformie WooCommerce bardziej zaawansowane funkcje, jak możliwość wyboru kilku języków czy import danych (które są w standardzie PrestaShop) muszą być dodatkowo instalowane. Należy również uważać na niezgodność wtyczek w WooCommerce. Atutem PrestaShop jest ogromna ilość szablonów do wyboru.

Koszt sklepu internetowego zaczynają się od około 3000-10.000 zł netto.

Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda – sporo fajnej wiedzy i wtyczek: https://www.prestashop.com/

PrestaShop
PrestaShop

Shoper fajny, ale …

Shoper to przede wszystkim gotowe oprogramowanie dla sklepu internetowego, dostarczane sprzedawcom działającym w branży e-commerce przez firmę Shoper S.A. Oprogramowanie Shoper obsługuje cały proces zakupowy: od przyjęcia zamówienia, przez jego wysyłkę, aż do ostatniego etapu rozliczenia księgowo-magazynowego.

Shoper – łatwy, szybki, trochę prymitywny.

W pierwszym roku użytkowania dość tani, potem bardzo drożeje.

Stawiając sklep na Shoper z resellerem możesz zyskać 15% rabatu na licencję – już można złapać oszczędność lub przeznaczyć na ulepszenia w formie aplikacji.

Wkrótce ma być wdrożony system drag&drop do edycji szablonu. Shoper ma sporą społeczność, więc poza supportem, można liczyć na wsparcie

Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda – sporo fajnej wiedzy i wtyczek: https://www.shoper.pl/

Platformy na sklep internetowy - Shoper
Platformy na sklep internetowy – Shoper

Idosell – spore możliwości jednak …

IAI – firma, którą w 2000 r. założyli Paweł Fornalski i Sebastian Muliński. W ofercie spółki są dwa produkty IdoSell oraz IdoBooking. Jak chwalą się sami producenci – Wspieramy klientów na każdym etapie sprzedaży – ilość wymienionych możliwości jest imponująca:

  • Pozyskiwanie ruchu z reklam, social media, marketplaces (w tym Allegro i Amazon), porównywarek cen, Google (SEO) itp.
  • Autoskalowalna obsługa dowolnej liczby pozyskanych klientów z maksymalizacją konwersji. Zarówno w responsywnym sklepie jak i z wszystkich marketplaces.
  • Poprawa doświadczeń klientów i skuteczności ścieżki zakupowej, dzięki zintegrowanym płatnościom.
  • Wbudowane narzędzia, które wspierają obsługę i wysyłkę paczek. Sprawna logistyka i zadowolenie klientów.
  • Budowanie lojalności wśród klientów poprzez remarketing, marketing automation, programy lojalnościowe.

Podsumowując: Idosell – kombajn z wieloma integracjami (kurierzy, marketplace). Fatalne obsłudze, ale z dużymi możliwościami. Dość drogi.

Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda: https://www.idosell.com/pl/

IdoSell
IdoSell

Sky-Shop

Sky-Shop.pl – gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych i hurtowni internetowych B2B, dostarczane sprzedawcom przez firmę SIEF-IT Sp. z o.o. Platforma sklepowa Sky-Shop.pl działa w modelu SaaS. W zamian za płatność abonamentu użytkownik otrzymuje pełne narzędzie do sprzedaży wraz ze wsparciem Obsługi Klienta.

Podsumowując: Sky-Shop – prosty, możliwe integracje, szybki, skalowalny. Dość drogi dla większych sklepów ze względy na limity zamówień.
Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda: https://sky-shop.pl/

Sky-Shop
Sky-Shop

shopGold

Jak wspominają producenci na swojej stronie: Każdy oferowany przez nas sklep posiada takie same funkcjonalności.

W porównaniu z konkurencyjnymi firmami nie tworzymy osobnych pakietów cenowych i nie uzależniamy ich wysokości od ilości produktów czy wartości zamówień.

Do każdego sklepu gwarantujemy dostęp do bezpłatnych aktualizacji, pełną integracje z Allegro, firmami kurierskimi czy porównywarkami cen.

Oferowane przez nas sklepy nie mają żadnych ograniczeń funkcjonalnych. Poszczególne pakiety różnią się minimalnie zakresem dodatkowych usług jakie obejmuje cena sklepu.

Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda: https://www.shopgold.pl/

shopGold
shopGold

Selly.pl

Oprogramowanie sklepu chwalone jest za stabilność i skalowalność. Dość rozbudowana obsługa klienta i koszyka – dane podane przez twórców sklepu:

  • Responsywna szata graficzna sklepu
  • Koszyk jednoetapowy i standardowy 4 etapowy do samodzielnego ustawienia
  • Niezrealizowany koszyk czeka 30 dni po dodaniu produktów
  • Zapis własnych zestawów koszyków w dedykowanej bazie
  • Schowek zapamiętuje produkty klienta przez 30 dni
  • Proste porównywanie produktów przez klienta sklepu
  • Wielofunkcyjna wyszukiwarka wewnętrzna z definiowanym sposobem sortowania wyników
  • Atrakcyjna ekspozycja produktów polecanych
  • Dodawanie dodatkowych produktów w koszyku
  • Promocje na stronie głównej i listach produktów
  • Intuicyjne wysyłanie zapytań o produkty niedostępne
  • Dodatkowe listy produktów według nadanych tagów
  • Korzystanie i instalacja dowolnego live chat’a
  • Etykiety tekstowe i graficzne na produktach według preferencji
  • Slajdery na stronie głównej i innych, dowolnych miejscach w sklepie
  • Prezentacja kosztów dostaw na karcie produktu

Na polskiej stronie projektu możesz zobaczyć jak to wszystko wygląda: https://www.selly.pl/

selly.pl
selly.pl

TOP platformy na sklep internetowy

Platform na sklep internetowy pojawia się coraz więcej, co w sumie nie dziwi przy rozwoju sprzedaży internetowej, do której wydarzenia ostatnich lat znacząco się przyczyniły. Warto brać pod uwagę to, że nie zawsze warto od razu zainwestować wielkich pieniędzy w sam sklep internetowy.

To, że jest piękny, ma świetne produkty w super cenach nic nie da bez sporych nakładów wyłożonych na promocję sklepu i jego reklamę. Co nieco na ten temat możesz posłuchać i /lub pooglądać w moim materiale video który dostępny jest tutaj:

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

Dodaj komentarz