Profil Firmy w Google – case study

Profil Firmy w Google - Case study

Profil Firmy w Google to coś co często firmy zaniedbują i … tracą przez to bardzo często klientów. Czyż to nie w Google szukamy najczęściej? Możesz zaprzeczać, ale jak masz w ręku telefon to czy to android czy to inny system wyszukuje najczęściej w … Google. To dlaczego tam Cię nie ma? A jeżeli jesteś to dlaczego nie ma tam dobrych i rzetelnych informacji o Tobie / Twojej firmie?

Po co mi Google – ja mam Facebooka

To tekst który bardzo często słyszę. Napisałem już na ten temat artykuł – Jak zdobywać klientów w sieci: https://sukcesstudio.pl/jak-zdobywac-klientow-w-sieci/

Jednak każda taka osoba zapytana przeze mnie co zrobi mając telefon jak będzie nagle potrzebować mechanika, będąc na wakacjach dobrej pizzerii czy najbliższego lekarze odpowiedziała że skorzysta z … Google.

No właśnie.

Nie będzie szukać na forum, na grupach na Facebooku, na Spotted tylko … w Google.

W takim razie ta wizytówka jest ważna.

To dla czego twierdzisz, że jest Ci obojętna?

Co wybierasz gdy czegoś szukasz
Co wybierasz gdy czegoś szukasz

Profil Firmy w Google kto mi to założył

Często właściciele firm złorzeczą:

  • Kto mi to założył,
  • Na co mi to potrzebne,
  • Będą teraz ludzie głupoty wypisywać,

Tak samo było w dawnych czasach jak pojawiły się pierwsze pociągi, samochody czy też samoloty

Tutaj przypomina mi się pewna anegdota:

W pewnej wiosce mieszkańcy wymusili na sołtysie by zdecydował się napisać do firmy która postawiła maszt GSM (telefonii komórkowej), że on bardzo źle działa na ludzi. Kury się nie niosą, krowy nie dają mleka, kogoś tam dopadła przez to choroba weneryczna (akurat 😉 he, he, he) – sołtys pismo napisał. Wysłał do firmy która była właścicielem masztu. Tam list dostali, przeczytali, przekazali do dyrektora technicznego który po przeczytaniu konsultuje to z prezesem.

Co my teraz z tym zrobimy? – pyta prezes

No nie wiem, zastanawiam się tylko co będzie jak włączymy urządzenia które tam zainstalowaliśmy – odpowiada dyrektor techniczny.

To właśnie tak bywa – jeszcze nie działa, a już przeszkadza.

Misja Google

Gdy wspominam w różnych firmach o misję, cele firmy ich credo życiowe itp. często nieświadomi właściciele uśmiechają się pobłażliwie patrząc na mnie jak na wariata. Jednak są firmy które poważnie do tego podchodzą. Jedną z nich jest Google.

Aby zrozumieć jak to wszystko działa warto zdać sobie sprawę z tego co przedstawia Google w swojej misji:

Dostarczanie najbardziej trafnych i wiarygodnych informacji, jakie są dostępne

Bardziej szczegółowo wygląda to tak:

Misją naszej firmy jest uporządkowanie światowych zasobów informacji, tak by były powszechnie dostępne i użyteczne. Właśnie dlatego wyszukiwarka pozwala łatwo odkrywać różne rodzaje informacji z wielu źródeł. Niektóre informacje dotyczą prostych faktów, np. wysokości wieży Eiffla. W przypadku bardziej złożonych tematów wyszukiwarka jest narzędziem, które pozwala odkryć wiele perspektyw i wypracować własną opinię.

Źródło: https://www.google.com/intl/pl/search/howsearchworks/mission/

Rozumiejąc to jakie jest podejście Google zrozumiesz też, że warto być uczciwym. Prowadzić dobry uczciwy biznes na dobrych zasadach.

Na pewno warto być uczciwym wobec klientów.

To oni w dzisiejszym czasie swoimi pieniędzmi „głosują” na to czy firma ma rację bytu czy nie.

Gdy szukasz czegoś zwykle zaglądasz na tę stronę.
Gdy szukasz czegoś zwykle zaglądasz na tę stronę.

Profil Firmy w Google – czas na case study

Potrzebowałem w ostatnich dniach wykonać zdjęcia do dowodów osobistych dla moich dzieci. Ze względu na to, że jestem takim „patriotą lokalnym” postanowiłem poszukać firmy lokalnej gdzie będę mógł takie zdjęcia zrobić. Znalazłem takie dwie firmy które mam bardzo blisko.

Ze względu na to że musiałem tam pójść z dziećmi po szkole / przedszkolu postanowiłem sprawdzić do której firmy pracują.

Wszedłem na profile firm i … jakoś siłą rzeczy zajrzałem też na opinie:

Fotograf pierwszy:

Fotograf numer 1
Fotograf numer 1

Dalej wcale nie było lepiej:

Fotograf numer 1 - opinie 2
Fotograf numer 1 – opinie 2

Drugi fotograf:

Fotograf 2 - pozytywne opinie
Fotograf 2 – pozytywne opinie
Fotograf 2 - nie odpowiada na opinie krytyczne
Fotograf 2 – nie odpowiada na opinie krytyczne

Żeby nie było za słodko zobacz – na opinie negatywne właściciel firmy nie odpowiada. To może oznaczać kilka możliwości:

  • Tak opinie są prawdziwe i właściciel firmy się z nimi zgadza.
  • Właściciel nie wie co ma z tym zrobić.
  • Ignoruje je zakładając, że może ktoś nie zauważy.

Wszystkie powyższe metody są według mnie nie właściwe. Dopiero po załatwianiu reklamacji przez firmę możesz poznać jaka ona jest. Wiem o tym doskonale i zwracam często uwagę moich klientów na to zagadnienie – tutaj artykuł na ten temat: https://sukcesstudio.pl/reklamacje-to-dar-od-losu/

Coraz więcej ludzi – w tym ja – zaczynają czytać opinię od tych negatywnych. Nie tych mało merytorycznych typu:

Było słabo. Czy też: Nie podoba mi się.

To jak dla mnie za mało.

Chce więcej informacji merytorycznej.

Jednak jak ona jest – tak jak w przykładzie fotografa 1 powyżej – to cóż nie mam nic do dodania.

Podsumowując

Nie jest zaskoczeniem, że wybrałem fotografa numer dwa. Ktoś może powiedzieć:

Co tam jeden klient – jednak ja mogę namówić jeszcze klika osób by skorzystały z usługi właśnie tam.

Zwróć uwagę na wizytówkę swojej firmy w Google.

Wizytówka Twoja jest darmowa.

Zamieszczając dobre informacje znajdziesz dobrych klientów.

A chyba każdy chciałby tylko takich mieć.

Jak poprawić swoja pozycje w Google Maps opowiadam też w filmie na moim kanale YouTube, zobacz:

Dodaj komentarz