Lead magnet – czym jest i jak go wykorzystać? W tym artykule pokażę Ci jak możesz zastosować to rozwiązanie w praktyce i dlaczego warto to robić. Dowiesz się również dlaczego jest to świetny sposób na zainteresowanie Twoją ofertą potencjalnych klientów i jak może to zwiększyć szansę na nawiązanie z nimi współpracy.
Co to jest lead magnet?
Lead magnet to forma content marketingu polegająca na oferowaniu potencjalnym klientom wartościowych i interesujących materiałów, w zamian za pozostawienie przez nich swoich danych kontaktowych (np. adresu e-mail). Tłumacząc to dosłownie można powiedzieć, że jest to magnes na klientów.
Celem lead magnetu jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zachęcenie ich do podjęcia pierwszego kroku w procesie zakupowym, czyli pozostawienia kontaktu. W ten sposób uzyskujesz możliwość dalszego docierania do ludzi, których interesuje to, co robisz.
Lead magnet może przybierać różne formy, takie jak:
- ebooki
- kursy e-learningowe
- darmowe narzędzia online
- webinary
- konsultacje lub porady
- materiały szkoleniowe
- infografiki
- checklisty
- raporty
- bezpłatny trial
Dlaczego warto wykorzystywać lead magnet?
Lead magnety są bardzo skutecznym narzędziem do pozyskiwania leadów, ponieważ oferują potencjalnemu klientowi wartość w zamian za pozostawienie danych kontaktowych.
To dobre rozwiązanie dla Twojej firmy, jeśli zależy Ci na budowaniu bazy potencjalnych klientów i chcesz przyciągać uwagę osób, które mogą być zainteresowane tym, co oferujesz.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o planowaniu działań marketingowych i poznać ideę lejka sprzedażowego, zajrzyj tutaj:
Wykorzystanie lead magnetu na Twojej stronie internetowej może pomóc przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do pozostawienia swojego kontaktu. Ważne jest jednak, aby to co oferujesz było przede wszystkim wartościowe i związane z ofertą Twojej firmy.
Co może posłużyć za lead magnet?
Lead magnet może przybierać różne formy. Zależy to m.in. od branży, w której działa Twoja firma, Twojej oferty i celów marketingowych jakie sobie ustalasz. Oto kilka przykładów tego, co możesz zaproponować swoim klientom:
- E-book lub poradnik – wartościowa i praktyczna publikacja związana z Twoją branżą, która dostarczy informacji lub pomoże rozwiązać problemy potencjalnych klientów.
- Kurs lub szkolenie online – interaktywny materiał, który pozwoli klientom na zdobycie nowej wiedzy lub nauczenie się nowych umiejętności związanych z Twoją branżą.
- Checklisty lub szablony – gotowe narzędzia, które w praktyczny sposób pomagają klientom w wykonywaniu konkretnych zadań związanych z Twoją ofertą.
- Webinaria lub podcasty – dostarczą wartościowej wiedzy na temat Twojej branży lub oferty w atrakcyjnej i przystępnej formie wideo lub audio.
- Darmowe konsultacje lub porady – indywidualne spotkania lub rozmowy z ekspertem z Twojej firmy, które pomogą potencjalnym klientom w rozwianiu wątpliwości i zachęcą do podjęcia współpracy.
- Narzędzia online lub aplikacje – darmowe wersje narzędzi, które pomogą klientom w rozwiązaniu ich problemów i ułatwią im pracę.
- Raporty lub badania – wartościowe informacje na temat rynku lub branży, które dostarczą Twoim klientom praktycznej wiedzy.
BLOG Marketing
Zobacz świetne materiały które przede wszystkim pomogą Ci z marketingiem w Twojej firmie. Wzniosą go na wyższy poziom.
Lead magnet – podsumowanie
Lead magnety mogą okazać się świetnym pomysłem na wzbudzenie zainteresowania klientów Twoim biznesem i sposobem na pozyskanie ich danych kontaktowych. Ważne jest jednak, aby Twój lead magnet był odpowiednio dopasowany do tego, co oferujesz i celów marketingowych jakie sobie stawiasz. Powinien również dostarczać wartościowej wiedzy i przede wszystkim być dla klientów użyteczny. Pamiętaj, że udostępniane przez ciebie materiały muszą być interesujące – ich zadaniem jest przecież zachęcanie klientów do pozostania z Tobą na dłużej.
Kim jestem?
Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.
Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.
Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.
Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.
Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.
You must be logged in to post a comment.