Lead magnet – czym jest i jak możesz go wykorzystać?

Lead magnet - czym jest i jak możesz go wykorzystać

Lead magnet – czym jest i jak go wykorzystać? W tym artykule pokażę Ci jak możesz zastosować to rozwiązanie w praktyce i dlaczego warto to robić. Dowiesz się również dlaczego jest to świetny sposób na zainteresowanie Twoją ofertą potencjalnych klientów i jak może to zwiększyć szansę na nawiązanie z nimi współpracy.

Co to jest lead magnet?

Lead magnet to forma content marketingu polegająca na oferowaniu potencjalnym klientom wartościowych i interesujących materiałów, w zamian za pozostawienie przez nich swoich danych kontaktowych (np. adresu e-mail). Tłumacząc to dosłownie można powiedzieć, że jest to magnes na klientów.

Celem lead magnetu jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zachęcenie ich do podjęcia pierwszego kroku w procesie zakupowym, czyli pozostawienia kontaktu. W ten sposób uzyskujesz możliwość dalszego docierania do ludzi, których interesuje to, co robisz.

Lead magnet może przybierać różne formy, takie jak:

  • ebooki
  • kursy e-learningowe
  • darmowe narzędzia online
  • webinary
  • konsultacje lub porady
  • materiały szkoleniowe
  • infografiki
  • checklisty
  • raporty
  • bezpłatny trial
Lead magnet - dzięki nim przyciągasz klientów
Lead magnet – dzięki temu przyciągasz klientów

Dlaczego warto wykorzystywać lead magnet?

Lead magnety są bardzo skutecznym narzędziem do pozyskiwania leadów, ponieważ oferują potencjalnemu klientowi wartość w zamian za pozostawienie danych kontaktowych.

To dobre rozwiązanie dla Twojej firmy, jeśli zależy Ci na budowaniu bazy potencjalnych klientów i chcesz przyciągać uwagę osób, które mogą być zainteresowane tym, co oferujesz.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o planowaniu działań marketingowych i poznać ideę lejka sprzedażowego, zajrzyj tutaj:

Wykorzystanie lead magnetu na Twojej stronie internetowej może pomóc przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do pozostawienia swojego kontaktu. Ważne jest jednak, aby to co oferujesz było przede wszystkim wartościowe i związane z ofertą Twojej firmy.

Lead magnet - lejek sprzedażowy
Lejek sprzedażowy

Co może posłużyć za lead magnet?

Lead magnet może przybierać różne formy. Zależy to m.in. od branży, w której działa Twoja firma, Twojej oferty i celów marketingowych jakie sobie ustalasz. Oto kilka przykładów tego, co możesz zaproponować swoim klientom:

  1. E-book lub poradnik – wartościowa i praktyczna publikacja związana z Twoją branżą, która dostarczy informacji lub pomoże rozwiązać problemy potencjalnych klientów.
  2. Kurs lub szkolenie online – interaktywny materiał, który pozwoli klientom na zdobycie nowej wiedzy lub nauczenie się nowych umiejętności związanych z Twoją branżą.
  3. Checklisty lub szablony – gotowe narzędzia, które w praktyczny sposób pomagają klientom w wykonywaniu konkretnych zadań związanych z Twoją ofertą.
  4. Webinaria lub podcasty – dostarczą wartościowej wiedzy na temat Twojej branży lub oferty w atrakcyjnej i przystępnej formie wideo lub audio.
  5. Darmowe konsultacje lub porady – indywidualne spotkania lub rozmowy z ekspertem z Twojej firmy, które pomogą potencjalnym klientom w rozwianiu wątpliwości i zachęcą do podjęcia współpracy.
  6. Narzędzia online lub aplikacje – darmowe wersje narzędzi, które pomogą klientom w rozwiązaniu ich problemów i ułatwią im pracę.
  7. Raporty lub badania – wartościowe informacje na temat rynku lub branży, które dostarczą Twoim klientom praktycznej wiedzy.
Lead magnet
Może zaczniesz wykorzystywać te pomysły na swojej stronie już dziś?
BLOG Marketing

BLOG Marketing

Zobacz świetne materiały które przede wszystkim pomogą Ci z marketingiem w Twojej firmie. Wzniosą go na wyższy poziom.

Lead magnet – podsumowanie

Lead magnety mogą okazać się świetnym pomysłem na wzbudzenie zainteresowania klientów Twoim biznesem i sposobem na pozyskanie ich danych kontaktowych. Ważne jest jednak, aby Twój lead magnet był odpowiednio dopasowany do tego, co oferujesz i celów marketingowych jakie sobie stawiasz. Powinien również dostarczać wartościowej wiedzy i przede wszystkim być dla klientów użyteczny. Pamiętaj, że udostępniane przez ciebie materiały muszą być interesujące – ich zadaniem jest przecież zachęcanie klientów do pozostania z Tobą na dłużej.

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]