Jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa?

Projektowanie stron internetowych Lublin

Jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa? Czym różni się od zwykłej strony wizytówki? O czym należy szczególnie pamiętać przy jej projektowaniu? Może i Ty się dziś nad tym głowisz. Przychodzę z kołem ratunkowym w postaci solidnej dawki informacji.

Na rynku pojawia się coraz więcej firm, które chcą sprzedawać online: podlaskie hafty, usługi kosmetyczne, wulkanizacyjne, szkoleniowe… Cała masa ludzi zastanawia się nad tym, jakie elementy powinna mieć ich strona sprzedażowa, żeby skutecznie spełniać swoją podstawową rolę – sprzedawać. Zanim przejdziemy do tego, jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa odpowiedzmy sobie na ważne pytanie.

Czym różni się strona wizytówka od strony sprzedażowej?

Projektowanie stron internetowych Lublin - konsultacje
Jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa, żeby… sprzedawać?

Główną różnicą między stroną sprzedażową a stroną wizytówką, którą być może już masz, jest biznesowy cel jej powstania. Strona sprzedażowa ma za zadanie przekonać odwiedzającego do dokonania konkretnego działania, takiego jak zakup produktu lub usługi. Strona wizytówka natomiast ma na celu tylko przedstawienie firmy, jej usług i produktów. Dodatkowo, strona sprzedażowa powinna posiadać bardziej rozbudowane treści marketingowe, takie jak opisy produktów, zdjęcia, filmy i recenzje. Pomogą one przekonać potencjalnych klientów do kliknięcia w przycisk ‘do koszyka’. Strona wizytówka może zawierać takie elementy, ale nie są one tak istotne jak na stronie sprzedażowej.

Ze względu na to, że projektowana strona ma przede wszystkim odpowiadać Twoim potrzebom to dobry moment na refleksję. Której strony potrzebujesz? Jeśli nie jesteś pewny, nie jesteś pewna zgłoś się do nas na konsultację.

My nie robimy stron. My robimy cały autorski proces, oparty na konsultingu, który dopiero doprowadza do tego, że powstaje strona internetowa.

Dokładniej mówiąc, tworzymy cały system, oparty o różne platformy i rozwiązania które dają to, czego trzeba klientowi w jego sytuacji.

Projektowanie stron internetowych Lublin - strona czy cały system informatyczny
Projektowanie stron internetowych Lublin – strona czy cały system informatyczny

Tworzymy unikalne rozwiązania w oparciu o konsulting i Twoje potrzeby

Jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa?

Załóżmy, że decydujesz się sprzedawać online i wróćmy do tego, jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa. Oczywiście, przede wszystkim musi mieć bardzo wyraziste wezwania do podjęcia działania, z ang. skrót CTA (Call to Action). Ich zadaniem jest zachęcenie użytkowników do interakcji z firmą. Jest to element, na którym należy się szczególnie skoncentrować.  W praktyce oznacza to umieszczenie na stronie wyraźnych i przekonujących przycisków lub linków, które motywują użytkowników do podjęcia konkretnej akcji. Może nią być złożenie zamówienia, zapisanie się na newsletter, pobranie materiałów reklamowych czy skontaktowanie się z Tobą. Przyciski lub linki CTA powinny być umieszczone w widocznym miejscu na stronie, np. na górze lub w środku strony.  Komunikaty wzywające do działania powinny być  zrozumiałe i przyciągające uwagę, wyróżnione wizualnie, np. innym kolorem lub większym rozmiarem. W konsekwencji użytkownik wie co zrobić, jakie korzyści wynikają z podjęcia akcji i jakie są kroki do wykonania.

O stosowaniu CTA w projektowaniu stron sprzedażowych przeczytasz w kolejnych artykułach tymczasem mam dla Ciebie zagadkę. Zostań na chwilę sprzedażowym detektywem i wytrop CTA.

Po pierwsze, na mojej stronie: https://sukcesstudio.pl/.

A po drugie, skoro już mówimy o sprzedaży, na stronie pewnie Ci znajomej: https://allegro.pl/

Kolejne bardzo istotne w tworzeniu stron sprzedażowych elementy to przejrzysty układ strony oraz estetyczny, zachęcający do zapoznania się z ofertą design.

Jednocześnie równie istotne są treści, które zamieszczasz.

Zwróć uwagę na to, aby treści były pisane w jasny, przystępny sposób i były łatwe do zrozumienia dla różnych grup Twoich odbiorców.

A teraz…pozwól, że posłużę się krótką checklistą pozostałych wskazówek dla Ciebie.

Jakie elementy powinna zawierać strona sprzedażowa? – checklista

  1. Stwórz wprowadzenie do świata swojej firmy: powinno zawierać krótki opis, ofertę oraz przedstawienie jej unikalnej wartości. Pokaż klientom jak Twoje produkty mogą im pomóc.
  2. Pamiętaj o atrakcyjności opis produktu lub usługi: szczegółowy opis produktów lub usług, zawierający informacje na temat ich cech, funkcjonalności, korzyści i zastosowań ma za zdanie przekonać klientów do dokonania zakupu. To miejsce na pokazanie czym Twoja oferta różni się od innych.
  3. Przedstaw społeczne dowody: opinie i referencje klientów, certyfikaty, nagrody i wyróżnienia, które pokazują zaangażowanie Twojej firmy w dostarczanie wysokiej jakości produktów lub usług.
  4. Zamieszczaj atrakcyjne krótkie video: niech przedstawiają one cechy i korzyści produktów lub usług oraz pokazują, jakie są sposoby ich użycia.
  5. Podziel się z listą Q&A: lista często zadawanych pytań, która ułatwia klientom zrozumienie produktów lub usług i pomaga im w podjęciu decyzji zakupowej.
  6. Zagwarantuj satysfakcję: obietnica satysfakcji lub zwrotu pieniędzy, która pokazuje zaufanie firmy do swoich produktów lub usług.

Sporo tego, prawda?

Jestem przekonany, że jeśli wdrożysz wszystkie powyższe wskazówki w życie stworzysz świetną stronę sprzedażową.

Chyba, że wolisz zająć się rozwijaniem swojej strategii biznesowej, a kwestie techniczne chcesz oddać specjalistom z Sukcess Studio.

Czekam na kontakt z ogromną ciekawością tego, jak mogę Ci pomóc spełniać marzenia o wspaniałych wynikach sprzedażowych.

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.