Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama

Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama

Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama? – pokazujemy to w naszym case study na przykładzie strony dla Wróżki. Dowiedz się na jakie elementy warto zwrócić uwagę.

Jak się buduje stronę aby pozycjonowała się dobrze w Google – na jakie elementy zwrócić uwagę?

Jeżeli chcesz zbudować stronę, która będzie się dobrze pozycjonować się w Google musisz zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, które na to wpływają:

Wartościowe treści

Twórz oryginalne i wartościowe treści, które rzeczywiście są przydatne dla Twoich odbiorców. Staraj się odpowiadać na problemy i potrzeby, jakie mogą mieć.

Słowa kluczowe

Dobieraj odpowiednie słowa kluczowe związane z tematyką Twojej strony i umieszczaj je w strategicznych miejscach, takich jak tytuły, nagłówki i meta-tagi, ale także treść. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z ilością słów kluczowych – może to być traktowane jako spam i negatywnie wpływać na pozycjonowanie Twojej strony.

Struktura strony

Zorganizuj treść swojej strony w logiczne sekcje i korzystaj z odpowiedniej hierarchii nagłówków (H1, H2, H3 itd.). To pomaga zarówno Twoim odbiorcom, jak i wyszukiwarkom zrozumieć strukturę strony i wagę poszczególnych sekcji.

Optymalizacja obrazów

Zoptymalizuj obrazy tak, aby nie spowalniały ładowania strony. Dodaj również odpowiednie atrybuty ALT (alternatywne) dla obrazów, które zawierają słowa kluczowe związane z treścią tekstu.

Szybkość ładowania strony

Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem szybkości ładowania. Liczne badania i analizy wykazały, że użytkownicy stron internetowych oczekują ich szybkiego ładowania. Co więcej, Google również preferuje strony, które szybko się wczytują.

Linkowanie wewnętrzne:

Dodawaj odpowiednie linki wewnętrzne na swojej stronie, aby ułatwić jej użytkownikom nawigację i pomóc wyszukiwarkom zrozumieć strukturę Twojej witryny.

Responsywność

Upewnij się, że Twoja strona jest responsywna i poprawnie działa na również na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Wyszukiwarki, w tym Google, przywiązują do tego wyjątkowo dużą wagę.

Analiza i optymalizacja

Regularnie monitoruj wyniki wyszukiwania, korzystając z narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics. Analizuj dane, aby zrozumieć, jak ludzie korzystają z Twojej strony i co można poprawić.

Warto pamiętać, że pozycjonowanie stron internetowych to proces długotrwały i wymagający ciągłej optymalizacji. Uważam jednak, że warto w to inwestować. Trzymaj się aktualnych wytycznych, twórz wartościowe treści i dbaj o swoich odbiorców – to klucz do sukcesu.

Jak się buduje stronę dla Wróżki?

Na początku trzeba ustalić kilka kwestii: co proponuje wróżka, dla kogo oraz kto ma być odbiorcą strony. Trzeba dowiedzieć się, czego oczekują klienci wróżki.

Strony nie budujemy dla klienta, tylko dla klientów klienta.

Tworzenie strony to często to nie tylko praca z klientką nad ofertą, ale też nad tym co można poprawić – wprowadzić do obsługi klienta.

Co nieco na ten temat możesz się dowiedzieć z mojego wywiadu właśnie z moją klientką. Film dostępny jest w serwisie YouTube pod linkiem: https://youtu.be/ggdudQMRA-4, możesz go także zobaczyć bezpośrednio tutaj na stronie:

Wartość dla klienta – jak się buduje większą wartość?

Jak zapewne wiesz już z moich innych materiałów, można zwiększać wartość:

  • Produktu (w tym wypadku usługi)
  • Obsługi klienta
  • Wartości dodanej

Jak poprawić obsługę klienta?

Możesz to zrobić dając mu większą wartość. Większa wartość to też możliwość podniesienia ceny za usługę.

Obecnie klient, który zapisuje się na usługę dostaje odpowiednie materiały (zarówno dostęp do artykułów, jak i filmiki) jak usługa wygląda, na czym to polega i co się z tym wiąże.

Idąc na wizytę do wróżki klient czuje się bezpiecznie, ponieważ wie już mniej więcej jak będzie ona wyglądała.

Następnie, klient wychodząc dostaje „zalecenia” w postaci kolejnego materiału. Dzięki temu usługa jest pełniejsza i o wiele bardziej wartościowa dla klienta.

BLOG Strony internetowe

BLOG Strony internetowe

Odkryj nasz blog o tworzeniu, poprawianiu i naprawianiu stron. Najlepsze praktyki i rozwiązania w jednym miejscu.

Jeśli chcesz stworzyć stronę internetową która przyciągnie klientów i zwiększy sprzedaż, nasz blog to idealne miejsce dla Ciebie!

Jesteśmy przede wszystkim ekspertami w dziedzinie tworzenia stron internetowych.

Nasze porady pomogą Ci stworzyć witrynę, która będzie nie tylko estetyczna, ale również funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników.

Jak się buduje stronę która sama się pozycjonuje?

Tę kwestię również omówimy na przykładzie mojej klientki. Zbudowaliśmy dla niej stronę, gdzie od razu zostały zaprojektowane odpowiednie podstrony. Z założenia powstał też od razu blog.

Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama - strona wróżki
Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama – strona wróżki

W przypadku bloga musieliśmy jednak kilka miesięcy temu przeprowadzić małą rewolucję. Zmieniliśmy kategorie na inne, wprowadziliśmy też pillar pages.

I jak się okazuje, było warto. Dzięki temu ruch na stronie stale się zwiększa – świetnie pokazuje to raport Ubersuggest:

Raport Ubersuggest-pokazuje coraz lepsze wyniki
Raport Ubersuggest pokazuje coraz lepsze wyniki

Jak widać na wykresie, zmiany które wprowadziliśmy odniosły się wyraźnie do uzyskiwanych wyników.

Czasem niewiele trzeba poprawić, aby znacząco wpłynąć na to co dzieje się na stronie.

Uszeregowanie informacji w poszczególnych kategoriach jest dobrze odbierane przez Google, przez co strona „rośnie” w wynikach z miesiąca na miesiąc.

Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama - strona wróżki
Jak się buduje stronę internetową która pozycjonuje się sama – strona Wróżki

Świetnym posunięciem okazało się publikowanie wpisów blogowych oraz publikowanie materiałów wideo dostępnych na YouTube jako dodatkowe wpisy. Dzięki temu zwiększa się liczba słów kluczowych, a zarazem dzięki stronie ruch przekierowywany jest na YouTube, a to przenosi się na zwiększenie oglądalności.

Jak widać, tworząc odpowiedni ekosystem złożony ze strony internetowej, platformy wideo oraz social mediów można działać dość szeroko i to przy niezbyt angażującym działaniu, a zarazem uzyskiwać coraz lepsze efekty. Warto!

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]