Sprzedaż online w restauracji przez 1koszyk.pl

Sprzedaż online w restauracji

Sprzedaż online w restauracji stała się koniecznością w czasach lock-downów i ograniczeń. W tym artykule przedstawiam rozwiązanie które wdrożyłem z powodzeniem w restauracji serwującej kuchnię japońską.

Poszukiwałem rozwiązania które pozwoli mi w prosty sposób bez wielkich nakładów finansowych wdrożyć sprzedaż poprzez stronę internetową restauracji wraz z podpiętym systemem płatności elektronicznych. Poszukując takiego rozwiązania wybrałem serwis 1koszyk.pl który na początek jest świetnym rozwiązaniem. System wdrożyłem z powodzeniem – klienci restauracji coraz bardziej się do niego przekonują. Ze względu że sporo jest osób poszukujących takich rozwiązań za niewielkie pieniądze, postanowiłem opisać jak to działa, podobnie jak zrobiłem to swojego czasu z serwisem UseMe w artykule dostępnym tutaj: https://sukcesstudio.pl/faktura-bez-firmy-useme/

Sprzedaż online w restauracji – założenia

Podstawowe założenia były następujące:

  • System można podpiąć bez problemów pod stronę internetową WordPress
  • Dostępne są płatności online
  • Całość ma być prosta w obsłudze

Płatności online i dostawy nie dla detalistów

Przede wszystkim największym problemem są płatności online. Ktoś kto nie miał z tym do czynienia nie wie, że bywa to bardzo problematyczne. Powstają już wprawdzie coraz bardziej sensowne rozwiązania, ale jednak dalej jest to problematyczne.

Podobnym problemem w wypadku już sklepów internetowych jest konieczność zawarcia umowy z firmami które będą realizowały dostawę.

W czym tkwi problem?

Przede wszystkim firmy realizujące dostawę zwykle chcą deklaracji ile paczek będziesz wysyłać dziennie/ tygodniowo / miesięcznie. Od tego zależy czy w ogóle podpiszą z Tobą umowę, na jakie stawki i na jakich warunkach.

Ile będzie paczek jeżeli dopiero startujesz ze sprzedażą?

Tego nie wiesz.

Nikt tego nie wie.

Możesz robić pewne założenia, ale … to tylko założenia.

Co gorsze podobnie jest z płatnościami online. Jest opłata stała i opłaty od transakcji. Ileś tam procentowo od każdej transakcji, ale nie mniej niż …

OK

Ale przede wszystkim pytanie:

Ile będzie tych transakcji?

W niektórych umowach jest klauzula – jeżeli nie będzie tyle co deklarujesz to … kara umowna/ wyższa opłata/ rozwiązanie umowy.

Tutaj witamy rozwiązanie spod znaku 1koszyka.pl – płatności online już masz – nie musisz podpisywać osobnej umowy z bankiem – gdzie w najgorszym przypadku płacisz niecałe 7% od transakcji. Masz też tak jakby podpisana umowę z firmami kurierskimi poprzez serwis furgonetka.pl

Nie ma sprzedaży – nie płacisz.

Jest sprzedaż – jest płatność.

Sprzedaż online w restauracji przez 1koszyk.pl
Sprzedaż online w restauracji przez 1koszyk.pl

Sprzedaż online w restauracji z wykorzystaniem 1koszyk.pl

Jak to wygląda od strony klienta? Zobacz opis poszczególnych kroków przy zakupie:

Krok 1 wybór dania lub dań

Po tym jak wybierzesz danie które Ciebie interesuje z strony – kliknij na przycisk KUPUJ TERAZ:

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 1 -Kup teraz
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 1 -Kup teraz

W wypadku zakupu poprzez komputer pojawi się po lewej stronie widżet koszyka wraz z dodanym – wybranym przez Ciebie – daniem:

Krok 2 – Dodawanie pozycji do koszyka

Poprzez +/- możesz zwiększać zmniejszać liczbę zamówionego dania, poprzez znak X w lewym rogu obrazka możesz usunąć danie z koszyka.

Możesz kontynuować zakupy poprzez dodawanie kolejnych dań lub dodatków.

Możesz też zakończyć dodawanie dań i po wpisaniu maila (w miejscu oznaczonym strzałką na obrazku powyżej) wybrać żółtą strzałkę w prawo, aby przejść dalej.

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 2 - dodanie produktów
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 2 – dodanie produktów

Krok 3 – Wybór formy płatności

Na tym etapie decydujesz o formie płatności:

  • Płatność przy odbiorze
  • Płatność poprzez elektroniczna za pośrednictwem BLUE MEDIA
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 3 - wybór formy płatności
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 3 – wybór formy płatności

Po wybraniu płatności elektronicznych pojawi się możliwość wyboru sposobu płatności:

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 3 - płatności elektroniczne
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 3 – płatności elektroniczne

W wypadku wyboru płatności przy odbiorze ekran będzie wyglądał następująco:

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 3 - płatność przy odbiorze
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 3 – płatność przy odbiorze

Krok 4 – sposób dostawy – odbioru

W FISH’KA sushi Świdnik jest możliwość odbioru osobistego zamówienia – umawiamy się w tym wypadku na konkretną godzinę lub jest możliwość wybrania dostawy pod wskazany adres.

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 4 - wybór formy dostawy
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 4 – wybór formy dostawy

Przede wszystkim jest tutaj opcja która mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Nie spodziewałem się że tak świetnie jest to rozwiązane. Przede wszystkim możesz określić kilka stref dostawy – co często jest praktykowane przy dostawach z lokali gastronomicznych. Czyli im dalej tym drożej. Cennik definiujesz samemu w prosty sposób ustalając ceny w zależności od odległości. W wypadku wybrania opcji dostawa – po wypełnieniu formularza z adresem – cena za dostawę zostanie obliczona automatycznie na podstawie miejsca, gdzie ma nastąpić dostawa.

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 4 - transport sprzedawcy
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 4 – transport sprzedawcy

Krok 5 – podsumowanie

Na tej podstronie zobaczysz podsumowanie wszystkich informacji. Tutaj też prosimy o podanie danych które są potrzebne do realizacji zamówienia:

Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl - krok 5 - podsumowanie
Zakup przez stronę SushiSwidnik.pl – krok 5 – podsumowanie

Nie ma rozwiązań idealnych

Podsumowując powiedzmy sobie wprost: przede wszystkim nie ma rozwiązań idealnych. To co proponuje 1 koszyk przy integracji z WordPress nie jest do końca doskonałym rozwiązaniem:

  • Jedną z głównych wad jest brak możliwości zakupu bez rejestracji. Z drugiej strony przy płatnościach online musi być pobranych trochę danych od klienta.
  • Problem którego nie rozwiązałem do czasu powstania tego artykułu to osobny cennik „w sklepie” i osobny na stronie. Przy ostatnio zmieniających się często cenach produktów – często zmieniają się też ceny dań.
  • Brakuje mi wtyczki dzięki której w prosty sposób mógłbym zaimportować dane z 1koszyk bezpośrednio na stronę w WordPress
  • Bez sensu jest w moim wypadku wprowadzanie rozmiarów i wagi dania. Wiem, że w wypadku transportu firmą kurierską jest to istotne, ale przydałaby się możliwość wyłączenia tego w sytuacji gdzie na 100% nie będę korzystał z opcji kurier tylko mam dostępne opcje odbiór osobisty lub dostawa sprzedawcy. Jak w tym wypadku opisać np. to że dodaje ogórka kiszonego. Jakie mam podać rozmiary?
  • Brakuje mi opcjonalnego pola: krótki opis, nawet przysłowiowe 160 znaków typowe dla SMSa czy bardziej 250 które często używane jest w SEO.

Darowanemu koniowi …

Oczywiście, można doszukiwać się wielu innych wad jednak w tej sytuacji przede wszystkim proponuje zadać sobie pytanie – jeżeli masz takie wymagania to może warto zlecić napisanie komuś sklepu pod Ciebie?

Dodaj komentarz