Jakie są najlepsze frazy kluczowe

Wybrać najlepsze frazy kluczowe – o tym marzy każdy kto przygotowuje swoją stronę internetową czy też sklep internetowy. Jak to zrobić? Możesz spróbować wszystko zrobić samemu. Doo tego na pewno przydadzą Ci się darmowe narzędzia które znajdziesz zarówno w artykule jak i w materiale wideo.

Od czego zacząć?

Na początek warto sobie uświadomić, ogół problemu, czyli zdobyć wiedzę o czym właściwie mówimy. Dopiero jak wiemy o czym mowa można zadawać inteligentne pytania. Proponuje rozpocząć od dowcipu:

Do sklepu w Niemczech wchodzi Polak.

Podchodzi do sprzedawcy i mówi coś w tym stylu:

Polak: Ich will kaufen piłka.

Niemiec: Was?

Polak: No chciałem kupić piłkę

Niemiec: Was ist denn das?

Polak: No … piłka … bal… Bundesliga … Kloze … Bayern … Lewandowski …

Niemiec: Ja, ja, Ich verstehe i wyciąga piłkę nożną

Polak: Nie , nie czekaj, Niemiec … teraz się skup ….: JA CHCĘ PIŁKĘ DO METALU !!!

Kurtyna 😉

Dowcip stary jak świat z taaaaką brodą, ale pokazuje to co chciałbym dziś Tobie pokazać: To samo jest z słowami / frazami kluczowymi do Twojej strony internetowej / sklepu. Musisz działać bardziej precyzyjnie. Po co masz reklamować piłki jeżeli sprzedajesz piłki do metalu. Przecież wchodzący w poszukiwaniu piłki sportowej, nożnej, do koszykówki, piłki ręcznej czy też właściciele psów którzy chcą kupić piłkę do zabaw z pupilem nie będą zainteresowani piłką do metalu którą chcesz sprzedać.

W ten sposób ustaliliśmy że nie używamy obecnie przy pozycjonowaniu stron poszczególnych słów kluczowych tylko całych fraz.

Najlepsze frazy kluczowe
Najlepsze frazy kluczowe

Jakie są najlepsze frazy kluczowe?

W takim razie zadajmy sobie pytanie: czego szukamy? Na pewno nie szukamy fraz bardzo często wykorzystywanych. Z prostej przyczyny:

Wybrane frazy nie mogą być zbyt konkurencyjne, bo
bez ogromnych budżetów i lat pozycjonowania nie zrobisz seo.

Przykład: Jeśli sprzedajesz piłki do metalu w sklepie stacjonarnym powiedzmy w Warszawie – bez sensu będzie stosować frazę piłka do metalu ponieważ nie przyjedzie do ciebie klient z Poznania czy ze śląska po takie narzędzie które kupi gdzieś u siebie na miejscu.

Zamień oglądaczy na kupujących

Pomyślmy logicznie – po co Ci na stronie ruch ludzi którzy nie są zainteresowani tym co proponujesz. Zamiast klientów masz tylko oglądaczy. W ten sposób uzyskujesz efekt dużej ilości wejść przy jednoczesnym braku zaangażowania w treści. Średnia długość wizyt na stronie mierzona w sekundach, a nie w minutach raczej pokazuje to że nie potrafisz zainteresować ludzi tym co proponujesz.

Wiem, że nietypowe podejście do tematu (potraktuj to raczej jako mój swoisty humor) często pozwala go łatwiej przyswoić – dla tych dla których język Szekspira nie stanowi problemu pomocny będzie ten filmik dostępny pod tym linkiem https://youtu.be/-fL1sxAGMvY lub bezpośrednio tutaj na stronie:

Jak to robią w większości agencji zajmujących się pozycjonowaniem?

Czasami klienci przychodzą do agencji z gotowymi frazami, bo oni najlepiej znają swój biznes. Czasami to agencja je narzuca, bo klient w ogóle nie wie, o co chodzi.

Dla agencji to świetna okazja, aby wcisnąć frazy, których nikt nie szuka. Dzięki temu będą mogli pokazać efekty, bo wypozycjonowanie się na nie będzie trudne, ale…

No właśnie, ale zlecający z tego efektu nie będzie miał żadnych korzyści biznesowych, bo klienci i tak nie będą wchodzić na jego stronę z Google.

Jak wygląda prawidłowo proces wyboru fraz kluczowych

Ty razem oprę się o jednego z najlepszych specjalistów w branży SEO w Polsce:

Sławek Gdak, Specjalista ds. SEO
Pomagam małym przedsiębiorcom zwiększyć ruch na ich stronach poprzez naukę zwiększenia widoczności ich strony w wyszukiwarkach internetowych.

Od 2007 roku publikuję ebooki, listy seo, a także prowadzę szkolenia z pozycjonowania stron.

Pisałem do miesięcznika “SEM Specialist”, często wypowiadam się na blogach branżowych, udzielam wywiadów, gościnnie występowałem na szkoleniach “Search Marketing Week”.

Od 2009 roku prowadzę jednego z najbardziej poczytnych blogów nt. seo na którym powstało już ponad 350 wpisów.

https://www.blog.gdaq.pl/

Całość procesu Sławek opisuje w punktach:

  1. Proszę klienta o przekazanie wybranych przez niego fraz kluczowych,
  2. Analizuję je,
  3. Analizuję na jakie frazy już witryna rankuje i jakie są w tym problemy, błędy,
  4. Sprawdzam, na jakie jeszcze frazy witryna klienta powinna znajdować się w Google,
  5. Szukam ciekawych fraz kluczowych na stronach konkurencji…

Później całość składam w jeden dokument i na tym pracuję z klientem.

Klient dodaje swoje uwagi, ja swoje i dopiero dochodzimy do listy interesujących nas fraz kluczowych.

Jak widzisz, wybranie odpowiednich fraz, to też jest pewien proces, analiza. Nie są to frazy z łapanki, jak często robią przedsiębiorcy.

Jak chcesz skorzystać z konsultacji u Sławka – proszę bardzo oto link: https://gdaq.pl/konsultacje-seo/

Może chcesz kupić kurs Sławomira Gdaka to tutaj jest link: https://gdaq.pl/szkolenia-seo/

Jeżeli chcesz pogłębić wiedzę w tym temacie – polecam.

Sam dam radę – przynajmniej spróbuję

Oczywiście możesz wszystko zrobić samemu. Na pewno przydadzą Ci się darmowe narzędzia Google:

Podsumowując

Najlepsze frazy kluczowe to takie które definiują to co, jak i gdzie oferujesz.

Bierz pod uwagę, że obecnie dobra strona internetowa to setki, lub wręcz tysiące słów kluczowych na stworzonych podstronach.

Jednak mimo , że frazy kluczowe to dopiero początek przygody z SEO, są one początkiem dobrego startu do pozycjonowania Twojej strony.

Materiał wideo udostępniam na moim kanale YouTube pod adresem: https://youtu.be/6gfc3_7YvmQ lub możesz obejrzeć go bezpośrednio tutaj:

Możesz skorzystać z darmowej konsultacji którą oferuję:

Darmowa konsultacja

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Wypróbuj mnie – sprawdź czy warto ze mną porozmawiać.

Umówmy się na rozmowę, w dogodnym dla obu stron terminie. Porozmawiajmy przez około 15 minut. Przede wszystkim jeżeli stwierdzisz, że to co proponuje ma dla Ciebie sens i wartość, będziemy działać dalej.

Jeżeli stwierdzisz, że nie ma to dla Ciebie sensu – lub ja stwierdzę, że nie mam możliwości Ci pomóc cóż – na tym zakończymy – nie każdemu mogę pomóc.

Zapewniam pełną poufność naszej rozmowy i dyskrecję.

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych.

Na co dzień jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.


Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej – zapraszam zapisz się na mój newsletter:

Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

Dodaj komentarz