Jakie są najlepsze frazy kluczowe

Wybrać najlepsze frazy kluczowe do swojej strony czy sklepu – o tym marzy każdy kto otwiera stronę czy też sklep internetowy. Jak to zrobić? O tym właśnie postanowiłem napisać ten artykuł.

Od czego zacząć?

Na początek warto sobie uświadomić, ogół problemu, czyli zdobyć wiedzę o czym właściwie mówimy. Dopiero jak wiemy o czym mowa można zadawać inteligentne pytania. Proponuje rozpocząć od dowcipu:

Do sklepu w Niemczech wchodzi Polak.

Podchodzi do sprzedawcy i mówi coś w tym stylu:

Polak: Ich will kaufen piłka.

Niemiec: Was?

Polak: No chciałem kupić piłkę

Niemiec: Was ist denn das?

Polak: No … piłka … bal… Bundesliga … Kloze … Bayern … Lewandowski …

Niemiec: Ja, ja, Ich verstehe i wyciąga piłkę nożną

Polak: Nie , nie czekaj, Niemiec … teraz się skup ….: JA CHCĘ PIŁKĘ DO METALU !!!

Kurtyna 😉

Dowcip stary jak świat z taaaaką brodą, ale pokazuje to co chciałbym dziś Tobie pokazać: To samo jest z słowami / frazami kluczowymi do Twojej strony internetowej / sklepu. Musisz działać bardziej precyzyjnie. Po co masz reklamować piłki jeżeli sprzedajesz piłki do metalu. Przecież wchodzący w poszukiwaniu piłki sportowej, nożnej, do koszykówki, piłki ręcznej czy też właściciele psów którzy chcą kupić piłkę do zabaw z pupilem nie będą zainteresowani piłką do metalu którą chcesz sprzedać.

W ten sposób ustaliliśmy że nie używamy obecnie przy pozycjonowaniu stron poszczególnych słów kluczowych tylko całych fraz.

Najlepsze frazy kluczowe
Najlepsze frazy kluczowe

Jakie są najlepsze frazy kluczowe?

W takim razie zadajmy sobie pytanie: czego szukamy? Na pewno nie szukamy fraz bardzo często wykorzystywanych. Z prostej przyczyny:

Wybrane frazy nie mogą być zbyt konkurencyjne, bo
bez ogromnych budżetów i lat pozycjonowania nie zrobisz seo.

Przykład: Jeśli sprzedajesz piłki do metalu w sklepie stacjonarnym powiedzmy w Warszawie – bez sensu będzie stosować frazę piłka do metalu ponieważ nie przyjedzie do ciebie klient z Poznania czy ze śląska po takie narzędzie które kupi gdzieś u siebie na miejscu.

Zamień oglądaczy na kupujących

Pomyślmy logicznie – po co Ci na stronie ruch ludzi którzy nie są zainteresowani tym co proponujesz. Zamiast klientów masz tylko oglądaczy. W ten sposób uzyskujesz efekt dużej ilości wejść przy jednoczesnym braku zaangażowania w treści. Średnia długość wizyt na stronie mierzona w sekundach, a nie w minutach raczej pokazuje to że nie potrafisz zainteresować ludzi tym co proponujesz.

Wiem, że nietypowe podejście do tematu często pozwala go łatwiej przyswoić – dla tych dla których język Szekspira nie stanowi problemu pomocny będzie ten filmik:

Jak to robią w większości agencji zajmujących się pozycjonowaniem?

Czasami klienci przychodzą do agencji z gotowymi frazami, bo oni najlepiej znają swój biznes. Czasami to agencja je narzuca, bo klient w ogóle nie wie, o co chodzi.

To dla nich świetna okazja, aby wcisnąć frazy, których nikt nie szuka. Dzięki temu będą mogli pokazać efekty, bo wypozycjonowanie się na nie będzie trudne, ale…

No właśnie, ale zlecający z tego efektu nie będzie miał żadnych korzyści biznesowych, bo klienci i tak nie będą wchodzić na jego stronę z Google.

Jak wygląda prawidłowo proces wyboru fraz kluczowych

Ty razem oprę się o jednego z najlepszych specjalistów w branży SEO w Polsce:

Sławek Gdak, Specjalista ds. SEO
Pomagam małym przedsiębiorcom zwiększyć ruch na ich stronach poprzez naukę zwiększenia widoczności ich strony w wyszukiwarkach internetowych.

Od 2007 roku publikuję ebooki, listy seo, a także prowadzę szkolenia z pozycjonowania stron.

Pisałem do miesięcznika “SEM Specialist”, często wypowiadam się na blogach branżowych, udzielam wywiadów, gościnnie występowałem na szkoleniach “Search Marketing Week”.

Od 2009 roku prowadzę jednego z najbardziej poczytnych blogów nt. seo na którym powstało już ponad 350 wpisów.

https://www.blog.gdaq.pl/

  1. Proszę klienta o przekazanie wybranych przez niego fraz kluczowych,
  2. Analizuję je,
  3. Analizuję na jakie frazy już witryna rankuje i jakie są w tym problemy, błędy,
  4. Sprawdzam, na jakie jeszcze frazy witryna klienta powinna znajdować się w Google,
  5. Szukam ciekawych fraz kluczowych na stronach konkurencji…

Później całość składam w jeden dokument i na tym pracuję z klientem.

Klient dodaje swoje uwagi, ja swoje i dopiero dochodzimy do listy interesujących nas fraz kluczowych.

Jak widzisz, wybranie odpowiednich fraz, to też jest pewien proces, analiza. Nie są to frazy z łapanki, jak często robią przedsiębiorcy.

Jak chcesz skorzystać z konsultacji u Sławka – proszę bardzo oto link: https://gdaq.pl/konsultacje-seo/

Może chcesz kupić kurs Sławomira Gdaka to tutaj jest link: https://gdaq.pl/szkolenia-seo/

Jeżeli chcesz pogłębić wiedzę w tym temacie – polecam.

Sam dam radę – przynajmniej spróbuję

Oczywiście możesz wszystko zrobić samemu. Na pewno przydadzą Ci się darmowe narzędzia Google:

Podsumowując

Najlepsze frazy kluczowe to takie które definiują to co, jak i gdzie oferujesz. Bierz pod uwagę, że obecnie dobra strona internetowa to setki, lub wręcz tysiące słów kluczowych na stworzonych podstronach. Jednak mimo , że frazy kluczowe to dopiero początek przygody z SEO, są one początkiem dobrego startu do pozycjonowania Twojej strony.

Możesz obejrzeć mój film na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *