Rzeczywisty koszt strony internetowej

Rzeczywisty koszt strony internetowej

Poznaj rzeczywisty koszt strony internetowej, która będzie przyciągała klientów do firmy. Zobacz, dlaczego warto w to zainwestować.

Jak powstaje strona internetowa

Sam proces powstawania strony, tak ogólnie pokazuje poniższy schemat:

Czego nie ma jednak na tym wykresie?

Chociażby tego, że klient dostarcza materiały do wykonania strony.

Wydaje się to logiczne.

Przecież ja tworząc stronę internetową, nie koniecznie mogę mieć dogłębną wiedzę na temat danej branży.

Staram się zwykle poznać branżę mojego klienta, bo dzięki temu mogę bardziej indywidualnie dobrać rozwiązania informatyczne które usprawnią procesy u klienta.

Przykładem mogą być chociażby rozwiązania które zaprezentowałem tutaj: https://sukcesstudio.pl/nowoczesne-projektowanie-stron-internetowych/

Zleceniodawca musi przekazać tworzącemu stronę internetową firmy takie informacje jak:

  • informacje o firmie
  • oferta firmy (o jakie tu są często o dziwo problemy)
  • certyfikaty, dyplomy, patenty rzeczy wyjątkowe dla firmy
  • specjalne informacje dla klientów

To wszystko musi dostarczyć klient.

Najlepiej w formie pisemnej – chociaż czasem podczas rozmowy (wywiadu) sam to ustalam z klientem i na tej podstawie tworzę informację na stronę internetową.

Kto pisze teksty na stronę internetową?

Tutaj trzeba zadać pytanie – kto tworzy teksty na stronę internetową i jaki ma to wpływ na koszt strony internetowej.

Przede wszystkim do akcji wkracza Copywriter, który odpowiedzialny jest za stworzenie spójnych tekstów na stronę, zgodnych z zasadami SEO, zarazem porywających, ciekawych do czytania itp.

Gotowe teksty po akceptacji klient trafiają do webmastera (tworzącego stronę), który weryfikuje je (a przynajmniej powinien) pod kontem SEO.

W momencie powstawania tego tekstu – maj 2021 – koszt pracy Copywritera to 30-50 zł za 1000 znaków tekstu liczonymi wraz ze spacjami.

Koszt powstania takiego artykułu jak czytasz to od 100zł do nawet 250zł.

Przy założeniu, że strona internetowa ma 5 podstron to koszt pracy Copywritera od 1000 do 1500zł.

W wypadku mniejszych stron i przy ograniczonym budżecie na podstawie materiałów dostarczonych przez klienta teksty na stronę tworzy jej twórca (webmaster).

Czyli w wypadku SukcesStudio robię to ja.

Po latach pisania blogów na rożne tematy, cały czas szlifuje moje umiejętności pisania starając się tworzyć coraz lepsze teksty.

Nie jestem jednak specem w każdej branży.

Czasem pozwalam sobie też na specyficzny humor, nie zawsze zrozumiany przez wszystkich.

Teksty na stronie powinny uwzględniać założenia SEO i być jak najlepiej zoptymalizowane pod ruch naturalny SEM.

Przecież lepiej tworzyć witrynę od razu zoptymalizowana niż … poprawiać.

Owszem poprawki na stronie to rzecz normalna.

Zmienia się doświadczenie firmy, oferta, cenniki, prace którymi czasem firmy chwalą się na swoich stronach itp.

Jednak dla SEO zmiana słów kluczowych w artykule nie jest najlepszym rozwiązaniem.

Wręcz tworzy spore problemy z pozycjonowaniem.

Należy tego w miarę możliwości unikać.

Rzeczywisty koszt strony internetowej
Rzeczywisty koszt strony internetowej

Wizualizacja firmy – na stronę

Przy dużych firmach to oczywiste, że firma posiada logo, druki firmowe, pieczątki wizytówki itp.

Przy małej firmie nic takie oczywiste nie jest.

Wizytówki – owszem ktoś wydrukował na domowej drukarce, logo – za każdym razem inne lub w sumie to go nie ma.

Te rzeczy wiążą się z kosztami.

Często do tej pory nie były zbyt istotne.

Jednak, jak powstaje strona internetowa, chcemy konkretnie pokazać markę w social mediach trzeba zainwestować też w to.

Koszt wykonania logo – wizualizacji firmy to na dzień dzisiejszy koszt około 400zł. Pisze około bo to zależny od doświadczenia grafika, a także tego czy zlecamy zadanie grafikowi – freelancerowi czy też np. agencji marketingowej która stworzy zarazem chwytliwy slogan reklamowy i przygotuje materiały reklamowe do firmy. W tym wypadku cena rośnie od 1500zł do nawet kilku czy kilkunastu tysięcy złotych.

Jak wygląda proces powstawania logo można zobaczyć opis na stronie grafika pod adresem: https://studiomarek.pl/logo/krok-po-kroku-logo-firmowe-naturalny-dom/

Wpływ grafiki na koszt strony internetowej

Jedno zdjęcie / obraz mówi więcej niż 1000 słów. Tak mówi znane powiedzenie.

Sporo jest w tym racji.

Na stronę internetową potrzebne są zdjęcia.

Pytanie: skąd je pozyskać?

Zdjęcia możemy zlecić fotografowi – i to wbrew pozorom jest najlepsza opcja, lub też zakupić ze stocka (magazyn zdjęć – strony na których są zdjęcia do kupienia).

Podsumowanie

SerwisLiczba zdjęć*Cena max/zdjęcie ***
Adobe stock90 000 00034,20 (przy zakupie 5 punktów)
iStock30 000 000 ****38,51 zł (przy zakupie 1 punktu kredytowego)
Shutterstock270 000 0041,93 zł (przy zakupie 5 kredytów)
Fotosearch53 800 00045,62 (25,66 przy zakupie 13 kredytów)
Wynik zapytania w Google

Grafikę i zdjęcia możemy też pozyskać z darmowych źródeł, jest jedno ale … takie zdjęcia mogą być też na stronie konkurencji. A to bywa problematyczne.

Jakie darmowe zdjęcia można znaleźć?

Proszę bardzo oto przykład:

Wpływ grafiki na koszt strony internetowej
Wpływ grafiki na koszt strony internetowej

Czasem potrzebna na stronie jest infografika pokazująca procesy czy też inne dane.

Infografika – graficzna wizualizacja informacji, danych i wiedzy, zaprojektowana tak, by przekazywać odbiorcom złożone dane w przystępny i jasny sposób. Przejrzystość przekazu jest w niej priorytetowa. Wikipedia

Podchodząc w pełni profesjonalnie: możemy wynająć fotografa który wykona dla nas zdjęcia do strony.

Zdjęcia firmy, sprzętu, pracowników, jak firma pracuje itp.

Przybliżone koszty – koszt zdjęć od fotografa w zależności od ilości zdjęć, stopnia skomplikowania, dni zdjęciowych itp to koszt od 500zł do kilkunastu tysięcy złotych.

Pozyskanie zdjęć z płatnych źródeł od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy – jeżeli jest tego bardzo dużo, lub grafiki są wyjątkowe (typowe dla danej branży)

Opracowanie infografik to koszt uzależniony od skomplikowania, oraz ilości od 200 do nawet kilku tysięcy złotych.

Koszt strony internetowej, a pozycjonowanie

Przede wszystkim nie lobię robić czegoś dwa razy.

Strony które projektuje i uruchamiam od razu są robione pod kontem uzyskiwania jak najlepszych pozycji w Google lub innych wyszukiwarkach.

Tak zwana optymalizacja stron pod kontem SEO może zostać zaimplementowana przez webmastera od razu przy budowie strony i ja tak robię.

Może też zostać zrzucona na dalszy plan „na później”.

Tak działają wszystkie oferty strony za złotówkę, czy też student zrobi stronę za darmo.

Jednak nie tylko.

Jest sporo firm które robią TYLKO to co życzy sobie nieświadomy niczego klient.

Chcesz stronę internetową – proszę bardzo.

Ale nic ponadto.

W ten sposób można robić strony za złotówkę czy też za minimalne kwoty.

Porównałbym to do zakupu huśtawki.

Klient chciał huśtawkę?

Proszę bardzo.

Ale ona się nie rusza?

Ale Pan chciał huśtawkę, a nie coś co będzie można wykorzystać do huśtania.

Rozumiesz różnicę?

Chciałeś stronę – masz.

Ale jak chcesz stronę która będzie odnajdywana przez klientów to … sorry.

Mamy taką usługę.

W ten sposób optymalizacja strony to dodatkowy koszt i dodatkowe godziny pracy spędzone nad witryną.

Często dużo godzin, dużo przeróbek, zmian itp. rzeczy które przede wszystkim powinny być zrobione na etapie powstawania strony.

Koszt optymalizacji strony pod SEO waha się od 500zł nawet do kilku tysięcy złotych w zależności od wielkości rozbudowanej strony.

Skuteczne i szybkie pozycjonowanie strony zaczyna się od 2000 tysięcy złotych MIESIĘCZNIE od małej strony.

Te koszty można redukować, ale będzie to kosztem szybkości uzyskiwanych wyników.

Koszt strony internetowej, a pozycjonowanie
Koszt strony internetowej, a pozycjonowanie

Rzeczywisty koszt strony internetowej

Reasumując, przede wszystkim trzeba sobie zdawać z tych kosztów sprawę.

Czy warto zawsze ponieść takie koszty?

Moim zdaniem nie zawsze.

Często wystarczy zainwestować dużo mniejsze pieniądze.

Szczególnie w sytuacji, gdy firma startuje lub jest właśnie w finansowym dołku nie wszystko na stronie musi być idealnie. Dobrze by było spójnie, estetycznie i przede wszystkim maksymalnie łatwo dostępne dla klienta.

Pamiętaj, że istotne są treści – one są bardzo ważne jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony.

Inwestycja stała w rozwijanie się strony poprzez zamieszczanie na niej artykułów na pewno jest warta starań.

Warto to robić.

Dlatego warto mieć w swoim zespole kogoś kto te treści będzie na stronę dostarczał.

Świetną metodą jest łącznie strony z mediami społecznymi, zamieszczanie treści nie tylko tekstowych ale też graficznych, czy materiałów video.

To jednak koszty coraz większe. …

Jeżeli chcesz porozmawiać na temat strony internetowej czy też wdrożenia na niej lejka sprzedażowego, czy też narzędzi do marketing automation, chętnie z Tobą o tym porozmawiam.

Możesz też skorzystać z opcji darmowych konsultacji:

Darmowa konsultacja

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Wypróbuj mnie – sprawdź czy warto ze mną porozmawiać.

Umówmy się na rozmowę, w dogodnym dla obu stron terminie. Porozmawiajmy przez około 15 minut. Przede wszystkim jeżeli stwierdzisz, że to co proponuje ma dla Ciebie sens i wartość, będziemy działać dalej.

Jeżeli stwierdzisz, że nie ma to dla Ciebie sensu – lub ja stwierdzę, że nie mam możliwości Ci pomóc cóż – na tym zakończymy – nie każdemu mogę pomóc.

Zapewniam pełną poufność naszej rozmowy i dyskrecję.

Kim jestem?

Nazywam się Maciej Ziegler, jestem inżynierem informatykiem, specjalistą od rozwiązań internetowych, oraz od poprawiania biznesów.

Na co dzień przede wszystkim jestem właścicielem firmy, w której razem z współpracownikami staram się zapewniać kompleksowe wsparcie moich klientów, począwszy od dobrej strony internetowej, budowę / naprawę lejków sprzedażowych, obsługę social media, po video marketing.

Z wykształcenia jestem informatykiem, więc w materiałach które przygotowuje i udostępniam często usłyszysz o nowoczesnych technologiach i o tym jak wykorzystywać je w swojej firmie.

Dzielę się tutaj wiedzą, zdobytym już przez lata doświadczeniem i umiejętnościami które zdobyłem, „naprawiając” biznesy moich klientów.



Zainteresował Ciebie ten artykuł? Chcesz więcej?
Cały czas przeglądam ciekawe rzeczy w internecie.
Przede wszystkim subskrybuje też kilka darmowych, a także płatnych newsletterów, oraz słucham podcastów.
Chętnie dzielę się tym co odkryłem z moją społecznością.
Jeżeli chcesz, bym także z Tobą podzielił się swoimi odkryciami, nowościami, publikacjami to zapraszam – zapisz się na mój newsletter. Raz w tygodniu otrzymasz wiadomość na swojego maila.
UWAGA – Po zapisaniu się, na adres który podasz poniżej, przyjdzie wiadomość którą należy potwierdzić. Dopiero potwierdzenie tego spowoduje zapis na newsletter.
Jeżeli w ciągu 15 minut nie otrzymasz wiadomości warto też sprawdzić folder SPAM.

[newsletter_form button_color=”#F39C12″]